ירושלים – שתיים ממחברות "מכתב פתוח למען תושבי עזה", שפורסם בכתב העת הרפואי הלנסט ביולי 2014, שיתפו והפיצו סרטון וידאו שנוצר על-ידי הניאו-נאצי האמריקאי, דיוויד דיוק. הסרטון, תחת הכותרת "CNN Goldman Sachs & the Zio Matrix", מציג אמירות אנטישמיות מזעזעות ובוטות, כך לפי מכון המחקר NGO Monitor, שחשף את הראיות כחלק מניתוח מפורט על האג'נדה הפוליטית של כתב העת הבריטי "הלנסט".

ב-14 באוגוסט 2014, ד"ר פולה מנדוקה העבירה אימייל שנתקבל מד"ר סווי אנג בנושא: "CNN Goldman Sachs & the Zio Matrix" לקבוצת גוגל פתוחה באיטלקית תחת השם Sempre Contro la Guerra ("תמיד נגד המלחמה"). האימייל מכיל קישור לסרטון של דיוק תחת כותרת זהה. אנג כתבה "זהו סרטון מזעזע, אנא צפו. זה לא רק בעניין פלסטין – זה עוסק בכולנו!". בנוסף, נכתב בגוף המייל באותיות בולטות "צפו בוידאו הזה לפני שהוא מוסר מהרשת – אנא העבירו אותו לאחרים שלדעתכם יתעניינו בנושא ויעבירו את הסרטון הלאה>>> כל העולם חייב לדעת". (תורגם על-ידי NGO Monitor).

המחקר של NGO Monitor מראה כי מנדוקה שלחה אימיילים רבים נוספים בעלי תוכן גזעני ואנטישמי לעיתים לקבוצה, כך שהודעה זו מהווה חלק מדפוס פעולה, ואינה טעות חד-פעמית.

"הנהלת הלנסט, כולל ריצ'רד הורטון וחברת ריד אלסבייר, חייבים לגנות את הרופאים הללו ולחזור בהם מפרסום המכתב", ציין יצחק סנטיס, מנהל התוכניות ב-NGO Monitor. "אין תירוץ לכתב העת לתת במה למדוקה ואנג, המחליפות ביניהן תיאוריות קונספירציה".

ב-1 בספטמבר, NGO Monitor שלח מכתב לבעלי הלנסט, המבקש ליידע אותם בדבר התכתבות הרופאים. NGO Monitor קרא ללנסט לחזור בו מהמכתב הפתוח שרופאים אלו פרסמו, להתנער מגורמים אלו ולפרסם התנצלות. עד לכתיבת שורות אלו, לא התקבלה תשובה מבעלי או עורכי העיתון.

הסרטון מתואר בעמוד היוטיוב של דיוויד דיוק כ"חושף את את מטריקס השליטה הציונית באמצעי התקשורת, בפוליטיקה ובעולם הבנקאות וכיצד כל חלק במטריקס השבטי הזה תומך ומגן על האחר!". הסרטון מתייג את בנק ה"פדרל ריזרב" האמריקאי כ"מועדון הפד הציוני", מכנה את שדרן חדשות NBC בריאן וויליאמס "גוי טוב של שבת שמדקלם את הטקסט הציוני", מזהה את שופטת בית המשפט העליון האמריקאי, אלנה קגן כ"ציונית שבטית", וטוען כי "ציונים פלשו והשתלטו על תאגיד וולט דיסני בדיוק כשם שפלשו והשתלטו על פלסטין".

בדצמבר 2013 בית-משפט איטלקי אישר את גירושו של דיוויד דיוק מאיטליה, שם הוא "הואשם בניסיון להקים קבוצה פאן-אירופית נאו-נאצית". בית המשפט כינה אותו "מסוכן לציבור בשל דעותיו הגזעניות והאנטישמיות."

"תגובתו של עורך הלנסט, ריצ'רד הורטון, המובאת בכתבה בעיתון הטלגרף ולפיה העדויות של NGO Monitor "לא רלוונטיות" והן חלק "מקמפיין הכפשה", היא תגובה לא מוסרית בעליל", המשיך סנטיס. "הביטול היהיר של האנטישמיות הבוטה שמוצגת הינו מטריד ביותר".

לקריאת דף המידע המלא בנושא לחץ כאן

ראה גם:

ניתוח האג'נדה של ארגוני רפואה ועיוותים במהלך מבצע "צוק איתן" (אנגלית), 28 ביולי 2014

הלנסט: היסטוריה של ניצול רפואה ללוחמה פוליטית נגד ישראל (אנגלית), 17 באוגוסט 2014

ד"ר מאדס גילברט: ניתול רפואה לפרופגנדה ושנאה (אנגלית), 15 ביולי 2014