ירושלים –  לקראת סוף שנת 2011,  NGO  Monitor  מפרסם רשימה של הפעילויות השערורייתיות והאבסורדיות ביותר של ארגונים לא ממשלתיים בשנה האחרונה. פעילויות אלה חושפות את האופי הפוליטי של מעורבותם של ארגונים לא ממשלתיים בסכסוך הערבי-ישראלי. פרופ' ג'ראלד שטיינברג, נשיא  NGO Monitor, העיר כי "פעילויות אלה מדגימות כיצד רשת הארגונים הלא ממשלתיים אינה מנסה לקדם את נושא זכויות האדם האוניברסאליות, ובמקום זאת מסלפת ללא הכר ובעקביות את המשפט הבינלאומי."

  1. ארגון אמנסטי אינטרנשיונל מינה חוקרת חדשה לענייני ישראל הידועה בכך שהשתתפה בפעילות אנטי-ישראלית קיצונית.
  2. שרה לאה וויטסון מארגון Human Rights Watch, התגרתה ביהדות ארה"ב באמצעות השוואות גזעניות בין ישראל לבין מדינות דרום ארה"ב בשנות הששים של המאה העשרים, בעודה מתעלמת מהכרזתה המבישה שסיף-אל-אסלאם קדאפי הוא רפורמאטור למען זכויות אדם.
  3. הארגון הגרמני "זיכרון, אחריות ועתיד (EVZ)" ניצל מימון ממשלתי המיועד לפיצויים ולחינוך בנושא השואה כדי להצטרף לקמפיין הדה-לגיטימציה נגד ישראל והוסיף בכך עוד אנטישמיות.
  4. המרכז הפלסטיני לזכויות אדם (PCHR) גינה את תגובת צה"ל להתקפת הטרור הרצחנית ליד אילת וכינה אותה "פשע מלחמה".
  5. מספר ארגונים לא ממשלתיים תקפו את השופט ריצ'רד גולדסטון לאחר שהודה ביושר כי יש לבחון מחדש את מסקנות דוח האו"ם שהוא חיבר.
  6. HRW מינה כחבר בוועדה המייעצת לענייני המזרח התיכון פעיל בכיר (לכאורה) בארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין, שמשמש בו זמנית כראש ארגון אל-חק.
  7. חברות מחסום ווטש תמכו וחיבקו את קרוביהם של רוצחי משפחת פוגל.
  8. אמנסטי אינטרנשיונל הגן על המרגל אמיר מח'ול, ראש ארגון איתיג'אה שהורשע בריגול לטובת חיזבאללה. 
  9. קואליציית נשים לשלום (CWP) האשימה את הקרן החדשה לישראל בהיותה בעלת-ברית של NGO Monitor, זאת  לאחר שהקרן נאלצה להפסיק סופית את מימון הפעילויות התומכות בחרם של הקואליציה.
  10. מסמכי ויקיליקס חשפו שמנהלת בכירה (לשעבר) בקרן החדשה לישראל, חדוה רדובניץ מאמינה כי "היעלמותה של מדינה יהודית לא תהיה הטרגדיה שישראלים חוששים ממנה כיוון שהיא תהיה דמוקרטית יותר."
  11. איתמר שפירא, פעיל שוברים שתיקה טען בסיור בשבדיה ש"למעשה ,אנחנו יוצרים את הטרור נגדנו".
  12. קתלין פראטיס יו"ר הועדה המייעצת לענייני המזרח התיכון וצפון אפריקה של HRW קיימה פגישות עם החמאס.