ירושלים – הסרטון שפורסם על ידי "תנועת הסולידריות העולמית" (ISM) מספק עדות לשימוש לא נחוץ בכוח בתאריך ה-14 לאפריל על ידי קצין צה"ל בעימות שיזמו חברי התנועה.  

בתגובה מידית, דובר צה"ל פרסם הצהרה בה קרא לאירוע "תקרית רצינית" והודיע על פתיחתה של חקירה. אלוף הפיקוד השעה את הקצין, ומעשיו של הקצין זכו לגינוי מראש הממשלה נתניהו וראש המטה הכללי, רב-אלוף בני גנץ.

פרופסור ג'ראלד שטיינברג, נשיא מכון המחקר NGO Monitor, ציין: "העדות, כפי שצוירה בסרטון, מראה את השימוש באלימות פיסית קשה על ידי קצין צה"ל שנכח בפרובקציות פרי יוזמתם של פעילי ה-ISM. התגובות המהירות והברורות של הממשלה הישראלית ובכירים בצה"ל לתקרית מוכיחות שראיות אמינות על הפרות השימוש בכוח זוכות ליחס רציני ומקצועי. החקירה שבוצעה על ידי צה"ל צריכה לבחון את כל הראיות הקיימות, כולל כל חומר וידאו ערוך מלבד הגרסה שהועלתה לאתר Youtube, כמו גם את ההתנהגות של פעילי ה-ISM"

 NGO Monitor מציין כי לארגון ISM יש היסטוריה ארוכה של עידוד הפעילים לבצע "פעולה ישירה", שלעיתים מציבה אותם בסכנה ובעימות ישיר עם חיילי צה"ל.

מקימי הארגון, אדם שפירו והוואידה אראף, הצהירו בשנת 2002: "ההתקוממות הפלסטינית צריכה ללבוש מגוון מאפיינים, לא-אלימים ואלימים כאחד…כן, אנשים יהרגו ויפצעו" אך הרוגים אלו הם "לא פחות מכובדים מאלו שביצעו משימות התאבדות. ואנחנו בטוחים שאם  אנשים אלו יהרגו בכזאת פעולה, הם יוחשבו כשהידים".

 לחץ כאן לפרטים נוספים על ISM