(ירושלים) – בתגובה למאמרו פורץ הדרך של השופט ריצ'ראד גולסטון בעיתון ה-Washington Post, שבו נמלך בדעתו לגבי ההאשמות המרכזיות של "דוח גולדסטון", כלב השמירה NGO Monitor קורא לארגונים לא ממשלתיים שהיו מקורות המידע המרכזיים שלו לחזור בהם מטענותיהם המפוקפקות ולשנותן. NGO Monitor מציין גם שדו'ח גולדסטון, שפורסם תחת חסותה של מועצת זכויות האדם של האו"ם בספטמבר 2009, נוצל להצדקת קמפיין רחב-היקף שקידם דמוניזציה של ישראל באמצעות האשמות-שווא של "פשעי-מלחמה" ודרישות ל-BDS (חרם, משיכת השקעות וסנקציות) נגד ישראל.


"עם הודאתו של גולדסטון כי 'לועדת החקירה שלנו לא היו ראיות' וש'אזרחים לא נפגעו במכוון כחלק ממדיניות', הארגונים הפוליטיים שסיפקו את ההאשמות הללו נחשפו פעם נוספת כמוטים וכחסרי אמינות," אמר פרופ' ג'ראלד שטיינברג, נשיא NGO Monitor. "גולדסטון הלך שולל בעקבות קמפיין מתוזמר שהובילו ארגונים לא ממשלתיים רבי עצמה, כולל
Human Rights Watch,אמנסטי אינטרנשיונאל, בצלם, שוברים שתיקה, עדאלה, המרכז הפלסטיני לזכויות האדם ואל-חק. כפי שהדגים NGO Monitor בזמן פרסום הדו'ח, ה'ראיות' לכאורה שסיפקו קבוצות אלו היו בלב המלחמה הפוליטית נגד ישראל. גולדסטון שוכנע על ידי מניפולציה גסה".


המהפך של גולדסטון הוא הוכחה נוספת לתפקיד המרכזי שמשחק ארגון Human Rights Watch בניצול זכויות האדם ובקידום המסקנות המזויפות של דו'ח גולדסטון. HRW
העסיק את מרק גרלסקו, אספן כפייתי של מזכרות נאציות, כ"אנליסט הצבאי הבכיר" של הארגון בזמן הלחימה בעזה. בכירי הארגון גם גייסו כספים בקרב האליטה של ערב הסעודית בריאד – לא על מנת לחשוף את הפרות זכויות האדם היום-יומיות בסעודיה – אלא בכדי לתמוך ב"ממצאי" גרלסקו לגבי הסכסוך הערבי-ישראלי. באופן דומה, HRW אימץ ללבו את משטרו של קדאפי ואת "אביב טריפולי" לכאורה.
שטיינברג מוסיף, "HRW היה בחוד החנית של העיוותים והדמוניזציה מאז ועידת דרבן הידועה לשמצה בשנת 2001, ועשה שימוש בהשפעתו בכדי לקדם את גולדסטון, אשר היה בועד המנהל של הארגון. לראשי מחלקת המזרח התיכון של HRW יש היסטוריה ארוכה של מעורבות בפעילות שדולה אנטי-ישראלית חסרת-פשרות. התנהגות בלתי-מוסרית זו הובילה את מייסד HRW, רוברט ברנסטין, לגנות את ארגונו שלו, כהתרעה על כך שגם גולדסטון יחזור בו."


שטיינברג מציין עוד, "ארגונים ישראלים שממומנים על ידי
ממשלות אירופיות והקרן החדשה לישראל שיחקו גם תפקיד מרכזי בקידום סדר היום החד צדדי של משטרים רודנים במועצת זכויות האדם של האו"ם. הם המשיכו לקיים פעילות שדולה גם בבית הנבחרים האמריקאי, הפרלמנט האירופי, והכנסת. מאמרו של גולדסטון בעיתון Washington Post חשף קמפיינים אלו כלא יותר מאשר תעמולה אנטי-ישראלית".
 

 

###

למידע נוסף על ארגונים לא ממשלתיים ועל דו'ח גולדסטון, ניתן לראות את הסיקור הנרחב של NGO Monitor בכתובת:

 

 

 

http://www.ngo-monitor.org/article/goldstone_and_ngos