ירושלים – במהלך נוסף שמצביע על הידרדרות הארגון, Human Rights Watch (המכונה HRW), מינה את שעואן ג'בארין, שהוא ככל הנראה פעיל בכיר בארגון הטרור חזית העממית לשחרור פלסטין, לוועדה המייעצת של הארגון לענייני המזרח התיכון. מינוי זה, שדווח עליו לראשונה ב-Daily Beast, הוא ראיה נוספת לקריסה המוסרית והשחיתות ב-HRW, אומר NGO Monitor, מכון מחקר ירושלמי שחוקר ארגונים לא ממשלתיים.

"מינוי זה שם קץ לדמות של HRW כארגון שהוא 'כלב שמירה' מוסרי," אומר פרופ' ג'ראלד שטיינברג, נשיא NGO Monitor. "למר ג'בארין קשרים עם החזית העממית שהוא ארגון טרור שמתמחה בחטיפת מטוסים ומבצע פיגועי התאבדות והתנקשויות פוליטיות. הוא גם מנהל ארגון, אל-חאק, שהוא ממובילי מסעות הדה-לגיטימציה ששמים להם למטרה את ישראל. מינוי זה הוא סטירה בפנים ממנכ"ל HRW קן רות' ומהיו"ר ג'יימס הוג' לקורבנות טרור, ישראלים, יהודים ואחרים ששואפים לקידום זכויות אדם אוניברסאליות."

במינוי זה HRW מתעלם באופן בוטה מהחלטות בג"ץ ומדינות אחרות שאישרו שלג'בארין קשרים לטרור. ירדן גם כן מנעה ממנו אשרת יציאה בגלל קשריו כביכול עם החזית העממית.  

כפי שדווח על ידי NGO Monitor, בג"ץ בהתייחסו לג'בארין ביוני 2007, כינה אותו 'ד"ר ג'קיל ומר הייד,' פעיל זכויות אדם ביום ומחבל בלילה. ב-2008 בג"ץ אישר את מניעת הויזה שהוטלה על ג'בארין בגלל קשריו לטרור.

"במינוי של ג'בארין HRW ביטל בבוז את בג"ץ" מוסיף שטיינברג. "ההתקפה על בתי המשפט היא מרכיב עיקרי באסטרטגיה של דמוניזציה נגד ישראל, כפי שפותחה בפורום הארגונים הלא ממשלתיים בוועדת דרבן ב-2001. HRW שיחק תפקיד מרכזי בדרבן, וזהו צעד נוסף ביישום של אסטרטגיה זו על ידי הארגון."

מינוי זה הוא ההתגלמות האחרונה של מקרים רבים של כשלים מוסריים, סקנדלים והטיות שחשפו את HRW כארגון בעל אופי פוליטי. במאי 2009, כפי שנחשף על ידי NGO Monitor, מנהלת מחלקת המזרח התיכון וצפון אפריקה נסעה לערב הסעודית כדי לגייס כספים. המסר שלה לקידום מטרה זו היה ש-HRW מהווה משקל נגד "לקבוצות לחץ פרו-ישראליות." שנה שעברה, התגלית ש"האנליסט הצבאי הבכיר" של HRW מרק גרלסקו הוא בעל אובססיה לאיסוף מזכרות נאציות, פגעה גם כן באמינות הארגון (גרלסקו פוטר, אבל לא התקיימה חקירה).

"למרבה הצער, מינויו של ג'בארין הוא הצעד האחרון והשערורייתי ביותר מצד ארגון שכבר איבד את המצפן המוסרי שלו," מוסיף שטיינברג. "מייסד HRW רוברט ברנשטיין גינה את ההטיות והכשלים של הארגון אותו הקים, וקונן על כשלון הארגון לבקר חברות סגורות ומשטרים מדכאים. המינוי של אדם עם קשרים לטרור מחזק את ההערכה של מר ברנשטיין לגבי HRW."

מאחר והתרומות פחתו לאור הסקנדלים, ג'ורג' סורוס הציל את HRW עם תרומה של 100 מיליון דולר לאורך עשר שנים. מר סורוס גם מממן את אל-חאק.

"אולי מר סורוס וחבר מרעיו צריכים להעריך מחדש את תרומותיהם, במיוחד כאשר ארגונים אלה מחזקים את קשריהם עם אנשים הקשורים לטרור," מוסיף שטיינברג. "זוהי האנטי-תזה לקידומם של זכויות אדם אוניברסאליות."