במאמרו בניו-יורק טיימס: "בישראל, אין אפרטהייד"

 
לאחר שחזר בו מהאשמות השווא ומהשפה הקשה בה נקט בדו"ח גולדסטון, הכריז היום השופט ריצ'רד גולדסטון במאמר בניו יורק טיימס כי "בישראל אין אפרטהייד." מאמר הדעה שלו מפריך באופן ישיר את הקמפיינים שמובילים מספר ארגונים לא-ממשלתיים (NGOs) תוך שימוש בדו"ח גולדסטון כדי לקדם חרמות, משיכת השקעות וסנקציות (BDS) כנגד ישראל וכדי לייצר דמוניזציה שלה. מסביר מכון המחקר הירושלמי NGO Monitor.
 
"זהו גינוי חריף של ניצול הזיכרון המר של קרבנות האפרטהייד בדרום-אפריקה לטובת התקפות לא-מוסריות כנגד ישראל," אומר פרופ' ג'ראלד שטיינברג, נשיא NGO Monitor. "מי שמשתמשים באנלוגיה המטעה הזו כדי לקדם חרמות, לוחמה משפטית וצורות אחרות של לוחמה פוליטית כנגד ישראל, נחשפו במערומיהם על ידי השופט גולדסטון, שסייע לסיים את האפרטהייד בדרום אפריקה והיה מבקר של מדיניות ישראל. זוהי מכה קטלנית לתנועת החרם (BDS) ולאנלוגיה של מדיניות ישראל לשלטון האפרטהייד."
 
גולדסטון מעיר כי "אף של'אפרטהייד' עשויה להיות משמעות רחבה, השימוש בו נועד להזכיר את המצב בדרום אפריקה לפני 1994. זוהי השמצה בלתי הוגנת ובלתי מדויקת כנגד ישראל, המכוונת לעכב ולא לקדם את המו"מ לשלום."
 
"הארגונים הלא-ממשלתיים החזקים, דוגמת Human Rights Watch ואמנסטי אינטרנשיונל, יחד עם ארגונים קטנים יותר כמו אל-חק ועדאלה – אשר רבים מהם מקבלים מימון מהקרן החדשה לישראל ומממשלות אירופיות – הם גורמים מרכזיים בהפצת האנלוגיה השקרית של ישראל כמדינת אפרטהייד," מוסיף שטיינברג. "קן רות' מארגון Human Rights Watch היה אחת מדמויות המפתח שתזמרו את דו"ח גולדסטון על עזה – כעת, כמו הדו"ח הזה, גם האמינות של רות' עצמו מפוקפקת לחלוטין. בדומה לכך, דבריו של גולדסטון מהווים תשובה לג'סיקה מונטל מארגון בצלם שטענה כי 'במקרים מסוימים, המצב בגדה המערבית גרוע יותר מהאפרטהייד בדרום אפריקה.' כעת, מונטל, יחד עם מאות נציגי הארגונים הלא-ממשלתיים שקידמו את הדמוניזציה של ישראל באמצעות 'אסטרטגיית דרבן', נחשפו ככאלה שמשתמשים ברטוריקה שמלבה את השנאה ועומדת בניגוד גמור ליסודות המוסריים של זכויות האדם האוניברסאליות."
 
ציטוטים מרכזיים נוספים ממאמרו של גולדסטון:
  •       בישראל אין אפרטהייד. שום דבר שם אינו מתקרב להגדרה של אפרטהייד על פי אמנת רומא מ1998…
  •       ערביי ישראל – 20% מאוכלוסיית ישראל – הם בעלי זכות הצבעה, יש להם מפלגות פוליטיות ונציגים בכנסת והם ממלאים משרות בכירות כולל בבית המשפט העליון. מטופלים ערבים שוכבים מיטה לצד מיטה עם מטופלים יהודים בבתי-חולים ישראליים ומקבלים טיפול זהה.
  •       דרום אפריקה הפעילה הפרדה גזעית מטרתה הייתה להעדיף את טובתו של המיעוט הלבן, ובכך לפגוע בגזעים אחרים. בניגוד לכך, ישראל הסכימה לרעיון של מדינה פלסטינית בעזה ובכמעט כל שטחי הגדה המערבית, והיא קוראת לפלסטינים לדון על התנאים.
  •       ההכרה ההדדית וההגנה על כבוד האדם לכל בני האדם, היא הכרחית לסיומה של השנאה והכעס. ההאשמה שישראל היא מדינת אפרטהייד היא האשמה שקרית וזדונית המעכבת במקום לקדם את השלום וההרמוניה.

     

 
גולדסטון ציין גם את טריבונל ראסל (RToP) המתוכנן להתקיים בשבת הקרובה בקייפטאון, והגדיר את האירוע כמכשיר להפצת האנלוגיה השקרית לאפרטהייד. כפי שהסביר "זהו לא 'בית-משפט' (טריבונל). 'הראיות' הולכות להיות חד-צדדיות ו'חבר המושבעים" מורכב מאנשים שדעתם השלילית הנחרצת והביקורת שלהם כנגד ישראל ידועות היטב".
 
להסבר אודות "טריבונל ראסל", דמויות המפתח המעורבות בו, והמטרות הפוליטיות המניעות אותן הקים NGO Monitor אתר אינטרנט חדש. www.russelltribunal.org
 
"טריבונל ראסל מתקיים כדי לקדם מלחמה פוליטית ודמוניזציה של ישראל," מוסיף שטיינברג. "זו בדיוק האסטרטגיה ששורטטה על ידי ארגונים לא ממשלתיים בועידת האו"ם נגד הגזענות הידועה לשמצה שנערכה בדרבן ב-2001. באופן אירוני זהו שופט אמיתי – גולדסטון עצמו – שחורץ את 'גזר-הדין' לפני שהתחיל 'בית המשפט (הטריבונל)' את מלאכתו."
 

NGO Monitor והמרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה פרסמו ספר חדש הבוחן מחדש את מסקנות דו"ח גולדסטון: The Goldstone Report “Reconsidered” – A Critical Analysis