הדו"ח של ארגון בצלם על הפרות לכאורה של זכויות האדם מאז ינואר 2009 מדגים את השימוש המתמשך בטענות זכויות האדם בכדי לקדם אג'נדה פוליטית, הצהיר היום ארגון NGO Monitor.


"מה שחסר לבצלם באמינות ובמחקר מדויק, הוא משלים בקמפיין פשטני שמוחק את המציאות המורכבת," אומר פרופ' ג'ראלד שטיינברג, נשיא NGO Monitor.


"בצלם מכיר בנכונות הממשלה הישראלית להפחית את מספר המחסומים. אולם כפי שהדגיש הירי בשלושה קציני משטרה היום, הדבר מעמיד ישראלים בסיכון – מימד שבצלם ממשיך להתעלם ממנו."


הדו"חות של NGO Monitor מראים את חוסר האמינות במחקר של בצלם, שבו נקודות שנויות במחלוקת רבות לגבי עובדות וראיות. לדוגמא, בנוגע לתקרית מדצמבר 2009, בצלם סיווג שלושה חברי גדודי חללי אל-אקצא של הפתח אשר היו אחראים לרצח אזרח ישראלי כהרוגים ש"לא השתתפו בלחימה." נוסף על כך, ההודעה לעיתונות של בצלם לקראת פרסום הדו"ח השנתי מורידה באופן גס את מניית מספר הפלסטינים שנהרגו בידי כוחות הביטחון הפלסטינים בעזה, כולל
בקרב ירי במסגד מאוגוסט 2009, שבו נהרגו לפחות 21 איש.


"בשל ההתסמכות על ראיות שאינן ניתנות לאימות ועדויות חסרות אמינות שמנוצלות לקידום מטרות פוליטיות, הקטגוריות והסטטיטיסטיקות של בצלם אינן יכולות להילקח ברצינות," המשיך שטיינברג. "המימון מממשלות אירופיות והקרן החדשה לישראל מועבר גם הוא לארגון בהקשר פוליטי זה."


בעוד שהדו"ח של בצלם מלא בהאשמות של הפרות שביצעו הצבא והממשלה הישראלים, פרטים על פעולות השדלנות של הארגון בוושינגטון ומקומות אחרים חסרים. בייחוד, לאחר שבצלם סיפק "
סיוע לצוות החקירה של ועדת גולדסטון מן ההתחלה ועד לסוף המחקר", הוא ממשיך לקרוא לקבלת המסקנות הפגומות והמוטות ביותר של גולדסטון.


"האג'נדה של בצלם צריכה להיראות לאור מטרותיו הפוליטיות, שעליהם הוא שוקד בישראל ובעולם. אג'נדה שקוראת לסיום הכיבוש איננה לא לגיטימית, אולם שימוש בררני במינוח של זכויות האדם בכדי להשיג מטרה זו הוא לא מוסרי," אמר שטיינברג. "היכן הקמפיינים המאומצים של בצלם עבור גלעד שליט ועבור ישראלים שנתונים תחת התקפות טילים מעזה?"