ירושלים – בתגובה להתקפת הטרור על איתמר שבה נהרגו חמישה בני משפחה בתאריך 11 במרץ, כולל תינוקת בת ארבעה חודשים וילד בן שלוש שנדקרו למוות בשנתם, מספר ארגונים לא ממשלתיים ישראלים ובינלאומיים פרסמו הצהרות שגינו את ההתקפה. מספר ארגונים בולטים, ביניהם אמנסטי אינטרשניונאל, המרכז הפלסטיני לזכויות האדם ואל-חק לא פרסמו הצהרות שמגנות את הרצח, מציין ארגון NGO Monitor הירושלמי.

"ארגונים לא ממשלתיים כגון בצלם, רופאים לזכויות אדם-ישראל והועד הציבורי נגד עינויים בישראל פרסמו הצהרות הולמות, וגינו חד-משמעית את ההתקפה הברוטאלית. יש לשבח אותם על כך," אומר נפתלי בלנסון, העורך הראשי של NGO Monitor. "ארגון העל Human Rights Watch (המכונה HRW), לעומת זאת, עשה שימוש בשפה דו-משמעית בהצהרתו, התייחס להתקפות נגד פלסטינים בידי תושבי איתמר, וחזר על הקריאה שהתנחלויות הן בלתי-חוקיות. פעם נוספת, HRW הראה כי הוא לא יכול לגנות התקפות על ישראלים מבלי שדעתו תוסח".

בלנסון מוסיף, "מאכזבת אף יותר השתיקה הרועמת מקבוצות פלסטיניות שהצהירו על עצמן כמגינות זכויות אדם. HRW פועלת לפרסום אל-חק, אשר בראשו עומד הטרוריסט לכאורה שהואן ג'בארין, כ"קול מוביל" בנוגע להתקפות נגד ישראלים. אולם, קול זה עוד לא נשמע".

הדו'ח המלא של הצהרות ארגונים לא ממשלתיים על הרצח באיתמר:

"הצהרות ארגונים לא ממשלתיים בעניין הפיגוע באיתמר", עודכן ב-16 במרץ, 2011