(ירושלים) – המחקר האחרון של מכון המחקר הירושלמי NGO Monitor עוקב אחר תפקידם של ארגונים לא ממשלתיים פוליטיים במלחמת הנרטיב אשר מנסה לעוות ולשכתב 3000 שנים של היסטוריה יהודית בירושלים. ארגונים כ-בצלם, עיר עמים, ומכון ירושלים למחקר יישומי (ARIJ) אשר זוכים למענקים של האיחוד האירופי, כביכול למטרת קידום אפשרות של דו-קיום בין העמים, עושים שימוש עיקרי במקורות מימון אלו בשביל לקדם אג'נדה אנטי-ישראלית גלויה.


תוך התעלמות מהנוכחות היהודית הקדומה ברובע היהודי שבעיר העתיקה, אשר הופרה רק בידי פינויים של היהודים (טיהור אתני) והכיבוש הירדני בין השנים 1948-1967,
בצלם ו-עיר עמים מתייגים באופן מוטעה את תושבי השכונה כ"מתנחלים", במטרה לחזק את הקמפיין הפוליטי של ארגונים אלו נגד שיבתם של האוכלוסייה היהודית לירושלים העתיקה. בצורה דומה, חפירות ופעילות ארכיאולוגית בעיר-דוד – אתר מרכזי במורשת התנ"כית של ירושלים – נתונים למתקפת דה-לגיטימציה בידי עיר עמים כחלק ממזימת התנחלות ישראלית.


בניסיון נוסף להכפיש את הנוכחות הישראלית בירושלים ולמחוק את צלקות התקפות הטרור הנרחבות בעיר,
בצלם ו-במקום (ארגון שזוכה למימון האיחוד האירופי והקרן החדשה לישראל) מציירים את גדר ההפרדה כניסיון ישראלי לספח אדמה לשטח העיר, תוך התעלמות מטענות הביטחון הלגיטימיות של ישראל. באופן זהה, פעולות עיריית ירושלים שנועדו למנוע בנייה בלתי-חוקית בעיר נפטרות על ידי בצלם ו-ARIJ כתירוץ להריסה אכזרית של בתי הפלסטינים, אשר מתארים בצורה מוטעית את מדיניות העירייה כניסיונות ישראליים "למחוק כל עקבות של קיום פלסטיני" בירושלים.


מערכות הקמפיינים והכוח הפוליטי של ארגונים אלו משפיעים בצורה משמעותית על המדיניות הבינלאומית בנושא ירושלים.
נייר עמדה שפורסם בידי האיחוד האירופי בדצמבר 2008 מדגים כיצד טענות של ארגונים לא ממשלתיים, מבוססים על "מחקרים" שמומנו על ידי האיחוד האירופי, הועתקו מילה אחר מילה בהתעלמות גלויה מזכויותיה החוקיות וההיסטוריות של ישראל בירושלים. ההנחה של נייר העמדה של האיחוד בדבר הפגיעה שתגרום בניית בית-כנסת ברחבת הכותל המערבי לאתרים מוסלמים משקפת באופן ישיר דו"ח של עיר עמים. באותו אופן, סטטיסטיקות באותו המסמך אשר טוענות ש-12% ממזרח ירושלים נתונה למטרות איכלוס פלסטיני וכי האוכלוסייה הפלסטינית זוכה רק ל-5 עד 10 אחוזים מהתקציב העירוני, נלקחו ישירות מדו"חות בצלם, ללא כל אימות עצמאי. בצלם הוא ארגון פוליטי מובהק, ומספר פעמים בעבר נחשף חוסר-הדיוק של טענות הארגון, אשר מבוססות על מקורות פלסטינים.


המנהל המקצועי של NGO Monitor, פרופ' ג'ראלד שטיינברג העיר כי "מעמדה של ירושלים הוא אחד מהנושאים המרכזיים והרגישים ביותר בסכסוך הישראלי-ערבי. זרימת המימון של ממשלות אירופה, כולל האיחוד האירופי עצמו, לארגונים פוליטיים כמו בצלם ועיר עמים אשר עושים בכספים אלו שימוש למלחמה פוליטית נגד ישראל בנושא ירושלים, היא אחד מהמימדים ההרסניים ביותר של מימון אירופי שמאוכוון נגד ישראל. בצורה דומה, אסור לארגונים לא ממשלתיים אלו לנצל את הטענות המוסריות של זכויות האדם ודו-קיום ככלי לקידום מאמצים להשיב את המצב לימים החשוכים של 1948-1967, כאשר יהודים לא יכלו לגור ואפילו לבקר בעיר העתיקה ובאתרים קדושים ליהודים."

 

—-סוף—-


ארגון NGO Monitor נוסד בשביל לקדם שקיפות, ניתוח קריטי ודיון על תפקידם הפוליטי של ארגוני זכויות אדם. בשביל מידע נוסף, אנא בקר/י באתר שלנו:
www.ngo-monitor.org

פרסומים קודמים נוספים ודו"חות של NGO Monitor כוללים:
NGO Bias at the UN Committee Against Torture Review of Israel – ה-5 למאי, 2009.
PCHR, Amnesty Lead Gaza ‘Lawfare’ Claims, Ignore Hamas Crimes – ה-9 לפברואר, 2009.
Europe’s Hidden Hand’, EU Funding for Political NGOs – ה-27 למרץ, 2008.
המנהל המקצועי של NGO Monitor הוא פרופ' ג'ראלד שטיינברג.
בין החברים
בוועד המייעץ הבינלאומי של NGO Monitor ניתן למצוא את אלי ויזל, פרופ' אלן דרשוויץ, סיר מרטין גילברט, ו-ר. ג'יימס וולזי.