(ירושלים) פרופ' ג'ראלד שטיינברג, המנהל המקצועי של NGO Monitor קורא היום להתפטרות ראשי ארגוני זכויות האדם עוצמתיים, ביניהם אמנסטי אינטרנשיונאל, HRW, ו"בצלם" (הממוקם בישראל). פרופ' שטיינברג הדגיש את אחריותם המוסרית הישירה למותם של אזרחים ישראלים ופלסטיניים כאחד, תוך הדגשת שתיקתם בנושא המרכזי של שימוש במגנים אנושיים על ידי החמאס בעזה. 

ההכנות של החמאס למלחמה זו, כולל אחסון נשק ותחמושת בשכונות מגורים ובתי-ספר, הם הפרה של המוסר הבסיסי ושל עקרונות משפטיים בינלאומיים, וכתוצאה מכך נהרגו בצורה טראגית אנשים רבים. למרות שתוכניות אלו היו ידועות כבר זמן רב, ארגוני זכויות אדם אשר טוענים למנדט מוסרי, השתמשו במשאביהם הרבים בשביל לקדם דווקא נטיות פוליטיות ומוסר כפול. ארגונים אלו בחרו לעוות את החוק הבינלאומי, כאשר האשימו באופן כוזב את ישראל ב"עונש קולקטיבי", במקום להתמקד בהפרות זכויות האדם הבסיסיות שבוצעו על ידי החמאס.


כאשר הנהגת החמאס הבריחה וייצרה אלפי רקטות, מרגמות וכלי נשק אחרים, בעוד הם מכריזים על כוונתם להשתמש בהם בשביל לזרוע טרור בישראל, ארגונים אלו עצמו את עיניהם. באמצעות השימוש הלא-חוקי במגנים אנושיים, החמאס חשף אלפי פלסטיניים לסכנת-חיים. מסגדים, בתי-ספר, בתי חולים ובתים פרטיים בשכונות מגורים צפופות, כולם
הפכו להיות מקומות ייצור, אחסון ושיגור של כלי נשק, והתוצאות המצערות גלויות כעת. למרות כל זאת, בעוד ההכנות למלחמה, אשר היו גלויות מאוד, נעשו בעזה, ראשי אמנסטי אינטרנשיונאל, HRW ו"בצלם", כמו גם ארגונים דומים אחרים, התמקדו במקום זאת במסעי תעמולה פוליטיים מוטים אשר מגנים את מאמצי ישראל למנוע את המשבר ההומניטארי הנוכחי.


פרופ' שטיינברג ציין כי, "קהילת זכויות האדם, כולל אמנסטי אינטרנשיונאל, HRW ו"בצלם" נכשלו בחובתם להתנגד בצורה ברורה וקולנית לניצול של אוכלוסיית עזה בידי החמאס בחודשים שקדמו למבצע. ארגונים אלו וראשיהם חייבים כעת לשאת באשמה של מחיר אבדן חיי אדם".

 

——————–סוף———————


הערת העורך:
בשביל הדו"ח המלא של NGO Monitor על הגינוי של ארגונים לא ממשלתיים נגד המבצע של ישראל בעזה, בבקשה הקש
כאן.
בשביל ניתוח נוסף, בבקשה הקש
כאן בשביל מאמרו של פרופ' שטיינברג בעיתון ה"ג'רוזלם פוסט" ב-28 בדצמבר.
ארגון NGO Monitor נוסד בשביל לקדם שקיפות, דיון וניתוח קריטי על תפקידם הפוליטי של ארגונים לא ממשלתיים. בשביל מידע נוסף, צפו באתר הבית שלנו, ב –
http://www.ngo-monitor.org

פרסומים ודו"חות אחרונים של NGO Monitor כוללים:
Amnesty on Gaza (again): Ideology Instead of Research – ה-14 באוגוסט, 2008
HRW’s Letter to President Bush:  The ‘Collective Punishment’ Hoax – ה-16 ביוני, 2008
NGO Campaigns on Israel’s Gaza Policy – ה-22 בינואר, 2008
המנהל האקדמי של NGO Monitor הוא פרופ' ג'ראלד שטיינברג.
חברי
הועד המייעץ הבינלאומי של NGO Monitor כוללים את אלי ויזל, פרופ' אלן דרשויץ, סיר מרטין גילברט, ו-ר. ג'יימס ווסלי.