בעקבות דיווחים סותרים ולא שלמים שמתקבלים בנוגע לאלימות על סיפון אוניות "המשט לעזה", NGO Monitor קורא לארגונים לא ממשלתיים (NGOs) ולעיתונאים העושים שימוש בציטוטים של ארגונים אלו, לבחון בזהירות את ההאשמות על "הפרות זכויות האדם" לפני שהם חוזרים על האשמות כוזבות ועל מסרי תעמולה.


"במקרים רבים בעבר, ארגונים לא ממשלתיים היו אחראים לחזרה על טענות כוזבות ולהעצמתן בנוגע ל'פשעי' ישראל, זאת ללא ראיונות אמינות כלל," אמר פרופ' ג'ראלד שטיינברג נשיא NGO Monitor. "בשנת 2002, נציג אמנסטי אינטרנשיונאל נתן את מעטה האמינות לשקר על
'הטבח בג'נין', ובשנת 2006 ארגון 'משמר זכויות האדם' (Human Rights Watch) פעל באופן דומה בתקרית הטרגית של הפיצוץ בחוף בעזה.


ארגונים לא ממשלתיים אחראים גם להפצת טענות השקר בנוגע
למוחמד אל-דורה (2000), תקרית הצלם של רויטרס (2008), ובזמן המלחמות בעזה ובלבנון.


"מידע שמספקים מארגני המשט, אשר כוללים את קיצוני
תנועת הסולידריות הבינלאומית (ISM), חשוד באופן מיוחד. כפי שמדגימים תצלומי הוידאו של CNN ו-BBC, הפעילים היו חמושים ואלימים," אמר שטיינברג. "הסרטים מפריכים את הגירסה שהציגה תנועת Free Gaza."


NGO Monitor מציין גם שהמשט
אומץ על ידי הועד הישראלי נגד הריסת בתים שנהנה ממלגה של האיחוד האירופי, המרכז הפלסטיני לזכויות האדם (PCHR) שזוכה לתמיכת האיחוד האירופי ומדינות אירופיות, קואליציית נשים לשלום שממומנת על ידי הקרן החדשה לישראל, המרכז לאינפורמציה אלטרנטיבית שמקבל כספים מממשלות אירופיות, והארגונים הישראלים פרופיל חדש, בת שלום, יש גבול וזוכרות. ג'ף הלפר, המנהל הכללי של הועד הישראלי נגד הריסת בתים, מכהן בועד המייעץ של המשט.