ארגון Human Rights Watch  פרסם היום דו"ח על בנקים ישראלים הפועלים ביהודה ושומרון ומזרח ירושלים. הארגון ממליץ לבנקים להפלות את התושבים הישראלים של אזורים אלו מקבלת שירותים וקבלת משכנתאות, וממליץ לתאגידים להימנע מהשקעות בבנקים שיקיימו פעילות זו.

בשנים האחרונות, ארגון HRW הפך לשחקן מרכזי בקמפיין ה-BDS. הארגון הוביל את קמפיין החרם נגד ישראל בפיפ"א, מחצבות ביהודה ושומרון, סוכנויות נדל"ן ולמעשה "כל תאגיד המבצע פעילות עסקית עם ההתנחלויות". העלייה בפעילות זו באה בהמשך להעסקתו של עומר שאקיר, פעיל BDS מוכר, לתפקיד ראש הדסק הישראלי של הארגון. בנוסף, תוכנית ישראל/פלסטין של הארגון קיבלה מענק ביוני 2017 מ"קרן האחים רוקפלר", אחת הקרנות המרכזיות המממנות ארגוני BDS בארה"ב.

לפי HRW, הנתונים בדו"ח נלקחו ממגוון ארגונים לא-ממשלתיים פוליטיים, כולל "מי מרוויח" הישראלי, DanWatch הדני, הארגון הפלסטיני אל-חק וארגונים נוספים כגון "אגודת הסולידריות צרפת-פלסטין" ו-CCFD. כל הארגונים הללו פעילים בקמפיין הדה-לגיטימציה נגד ישראל, לרבות חרמות, משיכת השקעות ולוחמה משפטית.

אן הרצברג, היועצת המשפטית של מכון המחקר NGO Monitor: "המערכת הכלכלית הישראלית הפכה במשך זמן רב למטרה בקרב פעילים אנטי-ישראלים, ואין זה מפתיע לראות את ארגון HRW מצטרף לפעילות הזו. אין לי ספק שפרסום הדו"ח תוזמן לקראת פרסום ה'רשימה השחורה' של מועצת זכויות האדם של האו"ם נגד ישראל, שניזונה מקבוצות רבות התומכות בחרם, כולל HRW. הטיעונים המשפטיים המדומים של הארגון אינם עולים בקנה אחד עם המציאות המשפטית ואינם יכולים ליצור מחויבות משפטית היכן שאין כזו. במקום ניתוח מקצועי ונטול פניות, הפרסום של HRW משקף את ההטיה ההיסטורית של הארגון נגד מדינת ישראל".