פלטפורמה של ארגונים צרפתיים למען פלסטין

מבוא

פלטפורמה של ארגונים צרפתיים למען פלסטין

פלטפורמה של עמותות צרפתיות למען פלסטין היא רשת התומכת ומקדמת BDS (חרם, משיכת השקעות וסנקציות), קמפיינים נגד ישראל ושתדלנות בממשלת צרפת, באמצעות כספי משלם המיסים הצרפתי.

 

מידע כללי

מדינהצרפת
אתר אינטרנט plateforme-palestine.org
נוסד1993
סטטוס משפטיצרפת
במילות הארגוןנוצרה בשנת 1993 בהקשרי הסכמי אוסלו. פלטפורמת העמותות הצרפתיות לפלסטין - PFP נועדה לגייס ארגונים להכרה בזכויות פלסטיניות, ובמיוחד להכרה במדינה פלסטינית ריבונית בגבולות 1967

מימון

פעילות

לובינג

  • לדברי נשיא הפלטפורמה קלוד ליאוסיץ, הפלטפורמה פעילה ב"שתדלנות בקרב נבחרי הציבור שלנו והממשלה: הגישה שלנו היא לעיתים קרובות להכניס שותפים פלסטינים ולעיתים ישראלים כדי שיוכלו לדבר ישירות עם מנהלינו. "
  • פרויקט הממומן על ידי AFD  (בשנים 2014-2017; 225,000 אירו) "פעולה משופרת למען כיבוד זכויות האדם בפלסטין," מתאר את "קבוצות היעד" שלו כ"ציבור הכללי הצרפתי", מדגיש את בני הנוער כיעדים חשובים במיוחד, כמו גם "התקשורת "ו"נבחרים". הפרויקט מציין כי "מדדי ההשפעה" של הפרויקט הם "הגידול במספר השאלות לממשלה על המצב בפלסטין" וה"עלייה במספר העיתונאים הפונים לפלטפורמה לקבל מידע" (ההדגשה איננה במקור).
  • פרויקט 2015-2016 "לפיתוח חילופין בין החברה האזרחית בירושלים ובאי-דה-פראנס," שמחצית מהמימון עבורו (30,000 אירו) מקורו במועצה האזורית איל דה פראנס ושגם זכה לתמיכתה-AFD  (בסכום של 5,000 אירו), ויושם על ידי הפלטפורמה ושותפה הפלסטיני, הקואליציה האזרחית לזכויות פלסטיניות בירושלים (CCPRJ),נועד "לגייס את החברה האזרחית סביב זכויותיהם של הפלסטינים בירושלים."
  • על פי התיאור, הפרויקט נועד "לשפוך אור מיוחד על מצבם הספציפי של פלסטינים בירושלים, שהידרדר לאט לאט עם השנים (מכשולים בתנועה ובגישה, הריסת בתים, אובדן מעמד של תושב קבע וכו '). ההידרדרות הזו,"  כלל "לא עוררה עם זאת תגובה מצד הקהילה הבינלאומית. לפיכך, הפרויקט נועד לגייס את החברה האזרחית סביב זכויותיהם של הפלסטינים בירושלים. "

 

פעילות BDS

 

 

 

 

 

 

כל המאמרים בנושא פלטפורמה של ארגונים צרפתיים למען פלסטין