למאמר המלא

מו בכל שנה, גם הפעם נוצל יום הילד הבינלאומי (שחל ביום שישי האחרון) על ידי ארגונים המתיימרים לקדם זכויות אדם לצורך קידום הנרטיב, שלפיו ישראל מבצעת התעללות שיטתית ונרחבת בילדים פלשתינים. מדובר בקמפיין שמובילים ארגונים לא־ממשלתיים, בין היתר כדי להכניס את צה"ל ל"רשימה השחורה" שמתפרסמת בדו"ח מזכ"ל האו"ם על הפרות של זכויות ילדים במצבי עימות, דבר העלול להוביל לסנקציות.

את מסד הנתונים לדו"חות ולקמפיינים מספקת בעיקר קבוצת עבודה ייעודית של כמה ארגונים, המתעדת את ההפרות לכאורה שמבצע צה"ל. הקבוצה יושבת בישראל במסגרת משרד של האו"ם וכוללת בתוכה ארגונים פוליטיים קיצוניים הממומנים על ידי ממשלות אירופה. חלקם מובילים את קמפיין

ה־BDS והלוחמה המשפטית נגד ישראל, כולל בבית הדין הבינלאומי בהאג. לפחות שלושה מהארגונים הם בעלי קשרים מתועדים לארגון הטרור החזית העממית. הם אלו המספקים נתונים לדו"ח של מזכ"ל האו"ם, ובה בעת מובילים דרישה להכניס את צה"ל לרשימה השחורה – לצד אל־קאעידה ודאעש.

בשלוש השנים האחרונות מורגשת התחזקות לא מבוטלת של "קמפיין הילדים". לניסיון לפרסם דו"חות רבים שייצרו מאסה גדולה של נתונים, נלווה מאמץ לתרגם את הדו"חות לפעילות אקטיבית. חברת קונגרס אמריקנית העלתה פעמיים הצעת חוק להגבלת הסיוע הצבאי לישראל בגין היחס לילדים פלשתינים. את ההצעה ניסחו ארגוני BDS בראשות ארגון פלשתיני הקשור לחזית העממית. ב־2018 נערך בפרלמנט הבריטי דיון בנושא, ודיונים שונים התקיימו ברחבי אירופה. מאז ועד היום התקיימו עשרות אירועים (כולל אחד בכנסת), והוקמו ארגונים חדשים בישראל ומחוצה לה כדי לתחזק את הקמפיין.