תגבורת מפתיעה לארגון המתיימר לפעול למען זכויות האדם, Human Rights Watch – HRW. שעואן ג'בארין, פעיל בכיר בארגון הטרור חזית העממית לשחרור פלשתין, מונה לוועדה המייעצת של הארגון לענייני המזרח התיכון. כך דווח לאחרונה ביומון דיילי ביסט. ג'בארין הוגדר על ידי בית המשפט העליון כ"דוקטור ג'יקיל ומיסטר הייד, פעיל זכויות אדם ביום ומחבל בלילה". שופטי בג'"ץ קבעו מספר פעמים בשנים האחרונות כי ג'בארין, קשור לטרור ונענו לצו איסור היציאה מהארץ שהטילה עליו מערכת הביטחון. ממלכת ירדן אוסרת גם היא על כניסתו לתחומיה בשל מעורבות בטרור, אך הדבר לא מנע מ-HRW לצרפו לשורותיו בתפקיד בכיר.

נשיא ארגון NGO מוניטור, פרופסור ג'ראלד שטיינברג, אומר בתגובה כי התפקיד שנקבע לג'בארין הוא "מהלך נוסף המצביע על היתדרדרות ארגון HRW ומהווה ראייה נוספת לקריסה המוסרית והשחיתות בשורתיו. המינוי הזה שם קץ לדמות של HRW כארגון שהוא 'כלב שמירה' מוסרי," אומר שטיינברג. "למר ג'בארין קשרים עם החזית העממית שהוא ארגון טרור שמתמחה בחטיפת מטוסים ומבצע פיגועי התאבדות והתנקשויות פוליטיות. הוא גם מנהל ארגון, אל-חאק, שהוא ממובילי מתקפת הדה-לגיטימציה נגד ישראל. המינוי הזה הוא סתירה בפנים ממנכ"ל HRW קן רות' ומהיו"ר ג'יימס הוג', לקורבנות טרור, ישראלים, יהודים ואחרים ששואפים לקידום זכויות אדם אוניברסאליות", מוסיף שטיינברג.

ב-NGO מוניטור מציינים כי בתקופה האחרונה היו מספר גילויים אודות HRW שהטילו סימני שאלה גדולים על מהימנותו. במאי 2009, נחשף על ידי NGO Monitor, כי הארגון מגייס כספים בצפון אפריקה ובערב הסעודית. לפני כשנה התגלה כי מי שהוגדר כ'האנליסט הצבאי הבכיר של HRW, מרק גרלסקו, הוא בעל אובססיה לאיסוף מזכרות נאציות. "למרבה הצער, מינויו של ג'בארין הוא הצעד האחרון והשערורייתי ביותר מצד ארגון שכבד איבד את המצפן המוסרי שלו", מוסיף שטיינברג.

הוא ציין כי רוברט ברנשטיין, שייסד בשעתו את HRW גינה את הגילויים הקודמים וביקר את כשלון הארגון לבקר חברות סגורות ומשטרים מדכאים.

יצויין כי בעקבות הגילויים הקודמים נקלע הארגון למצוקה כספית ורק תרומה בסך מאה מיליון דולר של ג'ורג' סורוס הצילה אותו מקריסה. יצוין כי סורוס הוא גם הספונסר של שדולת ג'יי סטריט, ושל אל חאק – ארגונו של ג'בארין לזכויות אדם.