מסדרת פגישות שהתקיימו לפני כשבוע בין נציגי ארגוני שמאל וארגונים פלסטינים לנציגי מפלגות שמאל בהולנד עולה כי לאחרונה חלה ירידה חדה בתרומות לארגונים. בפגישות השתתפו פעילת ארגון "יש דין" שרונה וייס, איש מרצ אילן ברוך, הפעיל בכמה ארגוני שמאל וביניהם הקרן החדשה לישראל, שעוואן ג'בארין מארגון "אל חאק", בעל קשרים חזקים לארגון הטרור החזית העממית, נציג "המוקד להגנת הפרט" דני שנהר, וסאמר דאודי, נציג Palestinian NGO Network) PNGO), ארגון רשת של ארגונים ועמותות פלסטיניות שרובן ככולן תומכות בחרם על ישראל ובפעילות אנטי־ישראלית.

בפגישות עם הנציגים ההולנדים דובר על "ירידה דרסטית" במימון האירופי לארגונים ישראליים ופלסטיניים. נציגי הארגונים טענו שאופן התקצוב פוגע בפעילות הארגונים בכך שהכסף האירופי "הולך לפרויקטים מוגדרים ולא לארגון". נציגת יש דין שרונה וייס אמרה במפגש: "מאז 2016 ראינו את התקציב שלנו, ושל ארגונים רבים אחרים, מתכווץ בלמעלה מ־15 אחוזים. ראינו את הצוות שלנו יורד מ־17 חברים ל־14".

וייס האשימה את ממשלת ישראל ב"רדיפה" וב"דה־לגיטימציה" כלפי הארגונים, וגם בדו"חות המתעדים את פעילות ארגוני השמאל שהנפיק Ngo Monitor, ארגון שעוקב אחר פעילותם של גופים וארגונים לא ממשלתיים. "במהלך השנה האחרונה הוזכרנו שלוש פעמים בדו"חות Ngo Monitor", אמרה וייס להולנדים. הארגון חשף לפני כמה חודשים מסמך של האיחוד האירופי המתאר פרויקט משותף של הארגונים יש דין ושוברים שתיקה בנושא הלוחמה המשפטית נגד חיילי צה"ל. דו"ח נוסף חשף את המעורבות המשפטית המוגברת של המועצה הנורווגית לפליטים (NRC), המתואמת עם האיחוד האירופי.

לכתבה המלאה במקור ראשון