ארגון שוברים שתיקה מועמד לקבלת הפרס היוקרתי על שם אנדריי סחרוב מטעם הפרלמנט האירופי, המוענק לארגונים וליחידים הפועלים להגנה על זכויות אדם. פעילי ימין מנסים לסכל את הענקת הפרס לארגון, באמצעות פנייה לחברי הפרלמנט.

הארגון, שהוקם על ידי חיילים משוחררים ועוסק באיסוף ופרסום עדויות של חיילים המשרתים בשטחים בנושאים של פגיעה בזכויות אדם, הוגש לפרס מטעם גוש מפלגות הירוקים בפרלמנט האירופי. נשיא הגוש, חבר הפרלמנט וגיבור מהפכת הסטודנטים בפאריס 1968, דני כהן-בנדיט אמר: "הגשת הארגון נועדה להכיר בגבורתם של יחידים שעובדים כדי להאיר את חוסר הצדק שבכיבוש הישראלי ולהבטיח שהחברה הישראלית לא תעצום את עיניה אל מול המציאות. אף שישראל היא דמוקרטיה דרוש אומץ רב לשבור את הטבואים האופפים את הכיבוש".

מנגד, החל ארגון הימין אן-ג'י-או מוניטור לפעול בקרב חברי הפרלמנט האירופי כדי למנוע את מתן הפרס לשוברים שתיקה. במכתב ששלח יו"ר הארגון, פרופ' ג'ראלד שטיינברג, לחברי הפרלמנט הוא תוקף בחריפות את שוברים שתיקה, וקובע כי זכייתו בפרס תתפרש בישראל "כהמשך הניצול האירופי של עקרונות זכויות האדם כדי לקדם מדיניות אנטי ישראלית חד צדדית".

בשוברים שתיקה אמרו בתגובה כי הם "גאים להיות חלק מהארגונים המותקפים על ידי שטיינברג, בהם אמנסטי אינטרנשיונל, Human Rights Watch והאיחוד האירופי עצמו".