ממשלת גרמניה דואגת להתבטא פומבית וללא הרף נגד אנטישמיות וגזענות. רק אתמול, בפגישתו עם ראש הממשלה נתניהו בירושלים, חזר שר החוץ הגרמני הייקו מאס על המסרים ברוח הזאת. אך אמש (שלישי) במהדורה המרכזית של חברת החדשות נחשף הפער בין המילים הברורות והנחרצות של הדרג הרשמי בברלין לבין הפעילות האנטישמית והאנטי-ישראלית של עובדים בכירים מטעם ממשלת גרמניה.

בסרטון תדמית של סוכנות GIZ – "הסוכנות הגרמנית לשיתוף פעולה בינלאומי" – שפועלת בשליחותו ובמימונו של המשרד לפיתוח בינלאומי של ממשלת גרמניה מתגלה התוכן במלואו. מבעד לתמונות שמציגה פעילות בנושאי סביבה, חברה ופיתוח, מתברר שלבכירי הסוכנות הגרמנית יש דעה מוצקה לגבי ישראלים: שיתוף של קריקטורות אנטישמיות ברשת כמו זו שבה ישראל נראית כמפלצת דו-ראשית, תמונות של רודני העולם הערבי תחת הכותרת "תוצאות האביב העברי" והמחשה מה היה קורה אם ישראל הייתה כובשת את צרפת אלו רק חלק מהשיטות.

מי שחשפה את המתרחש מתחת לאף של ממשלת גרמניה מבלי שזו מנידה עפעף היא עובדת לשעבר של הסוכנות הגרמנית שמדברת עם "החדשות" על האווירה האנטישמית בארגון. "זאת לא בעיה קטנה בקרב מתמחים או עובדים בתפקידים זוטרים", סיפרה העובדת. "זה מגיע עד למעלה, עד לרמות הניהוליות הבכירות ביותר". העובדת פוטרה כשיצאה נגד התופעה. "בסך הכול הגבתי על פוסטים אחרים שהיו אנטישמיים ואנטי ישראליים וקיבלתי עונש די גדול", הוסיפה. "בו זמנית יש עובדים אחרים של GIZ שמפרסמים דברים אנטישמיים ולא מופעלים נגדם שום סנקציות".

אולגה דויטש, ראש דסק אירופה במכון המחקר NGO Monitor, מסרה בתגובה: "חשיפה זו שופכת אור נוסף על התופעה בה פעילים מקדמים אג׳נדות קיצוניות תחת המעטה של זכויות אדם וסיוע הומניטארי. זאת קריאת השכמה דחופה לממשלה הגרמנית ולסוכנויות פיתוח וסיוע נוספות באירופה לעקור מן השורש את השיח האנטישמי המסוכן הזה, ולטפל בנושא בדרגים הגבוהים ביותר של ממשלותיהם".

לאייטם המלא באתר מאקו; לקריאה נוספת בישראל היום