בבריטניה התפרסם לפנות בוקר (רביעי) דוח של ארגון אמנסטי, שקורא לחרם מצד כמה מאתרי התיירות הפופולריים בעולם נגד אתרי מורשת יהודיים.

מדובר בדוח שמגיע ככל הנראה על רקע מספר השיא של התיירים שהגיעו לישראל בשנה שעברה, שרבים מהם עוברים באופן טבעי בים המלח, בעיר העתיקה בירושלים, בכותל ובעיר דוד. הדוח הזה בעצם מנסה לייצר קו מחבר בין התיירות באתרים האלו לתמיכה בכיבוש ובניסיון למחוק את הזיקה ההיסטורית של הפלסטינים לאזור.

מדובר בקמפיין שקורא בפירוש ל-airbnb לחזור בהם מהכוונה להפסיק את פעילותם מעבר לקו הירוק – והקריאה לא קשורה רק לאתרים ביהודה ושומרון, אלא גם בירושלים ובים המלח. הארגון קורא גם לאתרי booking, expedia ו-tripadvisor להחרים את אתרי התיירות הללו, ולמדינות שבתחומן פועלים אותם אתרים לחוקק חוקים שיגבילו את הפעילות שלהם בנוגע לאתרים שישראל מנסה לדברי מחברי הדוח לקשר את עצמה היסטורית לכאן.

"עיתוי הקמפיין אינו מקרי, ומתואם עם פרסומה הקרב של 'הרשימה השחורה' של האו"ם להחרמת שורה ארוכה של חברות ותאגידים הפועלים בישראל", טוענים ממכון המחקר NGO monitor. "הקמפיין מתמקד באתרי תיירות תיירות בעלי זיקה להיסטוריה התנ"כית והמורשת היהודית, כולל ירושלים. אין זה מפתיע כיוון שאמנסטי ידוע בסובלנותו כלפי גילויי אנטישמיות בשורות הארגון ומאמץ באופן רשמי מדיניות BDS ברורה נגד מדינת ישראל ללא כל התייחסות לאזורי סכסוך אחרים בעולם".

לכתבה המלאה במאקו

לדווח של עופר חדד בחדשות ערוץ 12