פרופ' ג'ראלד שטיינברג, נשיא הארגון הירושלמי NGO Monitor, יישא דברים בפני שימוע שעורכת תת-ועדה לזכויות אדם של הפרלמנט האירופי, היום 23 ביוני 2010, בבריסל, בלגיה. פרופ' שטיינברג יתדרך את תת-הועדה בנוגע למימון שמעביר האיחוד האירופי לארגונים לא ממשלתיים (NGOs) ישראלים ופלסטינים, ועל חוסר השקיפות בתהליכי קבלת ההחלטות במימון קבוצות אלו.


"זהו צעד ראשון לקראת ההכרה של האיחוד האירופי בנושאים החשובים שעולים בשל פעילות השדלנות הפוליטית של ארגונים לא ממשלתיים," אומר שטיינברג, אשר גם ייפגש עם נציגי האיחוד האירופי בשהותו בבריסל. "המחקר המפורט של NGO Monitor במהלך 8 השנים האחרונות מדגים כי תמיכת האיחוד האירופי בארגונים בהקשר הסכסוך הערבי-ישראלי הייתה בעיקר חסרת-השפעה, ולעיתים קרובות השפעתה הפוכה מן המכוון."


נוסף על כך, היועצת המשפטית של NGO Monitor מדברת היום בועדה המשותפת של הפרלמנט האירי, בישיבה בנושא עניינים אירופים, על "הסכם הסחר בין ישראל והאיחוד האירופי והמצב בעזה."


פרופ' שטיינברג ידון במעורבות המרכזית של ארגונים הממומנים בידי אירופה בקמפיין החרם, משיכת השקעות וסנקציות (BDS), "לוחמה משפטית" ומסעות דמוניזציה נגד ישראל. שטיינברג יתייחס גם להטיות ולמוסר הכפול של ארגונים לא ממשלתיים, האשמותיהם הכוזבות או חסרות-הבסיס, וגירסאות מעוותות של המשפט הבינלאומי אשר מערערות את היסודות המוסריים של זכויות האדם האוניברסאליות.


ב-20 בינואר 2010, NGO Monitor
הגיש תביעה בבית המשפט האירופי הגבוה לצדק נגד הנציבות האירופית בשל כשלונה להעביר לידי הארגון מסמכים קשורים, אשר חיוניים להערכת יעילות מדיניות המימון של האיחוד האירופי.


"לאיחוד האירופי יש מחויבות כלפי בוחריו, כמו גם לישראלים ולפלסטינים אשר חייהם נתונים להשפעת מדיניות זו, לבצע חקירה שקופה מלאה ובחינה מחדש של מדיניות ותהליכי המימון לארגונים לא ממשלתיים," המשיך שטיינברג.


השימוע של תת-הועדה של הפרלמנט האירופי נקבע לשעה 18:00, שעון בריסל.