ב-26 בפברואר – 1 במרץ 2011, ג'יי סטריט יערוך את הכנס השני שלו תחת הכותרת "מאפשרים לערכינו להישמע". כנס זה בא בעקבות שנה של שערוריות הרסניות עבור הארגון, כולל התנערות פומבית ובוטה מצד חבר בית נבחרים דמוקרטי מוביל; קמפיין שדולה כושל שהתנגד לוטו האמריקני נגד החלטה חד-צדדית של מועצת הביטחון של האו'ם; החשיפה שראש ג'יי סטריט ג'רמי בן-עמי הטעה מאוד בנוגע למימון של ג'ורג' סורוס; ותמיכה בקונגרס ל"דו'ח גולדסטון" הידוע לשמצה.

כתוצאה מכך, חבר בית נבחרים גארי אקרמן (דמוקרטים, ניו-יורק) התייחס לג'יי סטריט כארגון ש"ראשו כה פתוח לגבי מה שמהווה סיוע לישראל, עד שמוחו התפזר".

ג'יי סטריט הזמין שדלנים מובילים של קמפיין החרם, משיכת השקעות והסנקציות (BDS) ו"לוחמה משפטית" כדי לקדם את סדר היום האנטי-ישראלי שלהם לועידה, כולל רבקה וילקומרסון, מוסטפה ברגותי ומיכאל ספרד (ציטוטים ופעילויות בפירוט להלן). שרה בנינגה תקבל פרס מטעם ג'יי סטריט על ש"אפשרהלערכים שאנו מוקירים להישמע ואשר שימשה לנו השראה עם סיפוריה האמיצים, פעולות הגבורה שלה ודבריה הנועזים". בנינגה היא בין מנהיגי "תנועת הסולידאריות שיח' ג'ראח", אשר בין פעילויותיה האחרות, הכריזה כי שמה לה למטרה לסנקציות את הסוכנות היהודית ואת הקרן הקיימת לישראל (מרכיב מרכזי של קמפיין החרם העולמי). המניפסט של הארגון קורא ל"פירוק, או שינוי יסודי, של כל המוסדות הממלכתיים המבוססים על עקרון זכויות-היתר ליהודים תוך נישול הערבים, כולל: הסוכנות היהודית, קק”ל, האפוטרופוס על נכסי נפקדים ומנהל מקרקעי ישראל".

כפי שהיה בכנס הראשון של ג'יי סטריט באוקטובר 2009, הקרן החדשה לישראל תשחק תפקיד מרכזי באירוע. הועידה מפורסמת באופן בולט באתר הקרן החדשה לישראל, והקרן שלחה דוא'ל שמציע הנחות לתומכי הקרן. למרות שהנהגת הקרן באופן רשמי טוענת שהיא מתנגדת ללוחמה משפטית ולחרם, היא מעורבת באופן קרוב בכנס זה. בנוסף לכך שייסד את ג'יי סטריט, בן-עמי הוא גם מייסד שותף של חברת בן-אור תקשורת, אשר מתאמת רבות מקבוצות השדולה הפוליטיות שקשורות לקרן החדשה.

משתתפים בולטים שקשורים לקרן החדשה לישראל כוללים:

דוברים שתומכים ב-BDS:

רבקה וילקומרסון

  • מנכ'ל, קול יהודי לשלום
  • אחת מן התומכות הבולטות ביותר של תנועת החרם, משיכת ההשקעות והסנקציות הבלתי-מוסרית והאנטישמית.
  • טענה בעד החרם בדיונים נגד נציגי ג'יי סטריט.

מוסטפה ברגותי

  • מועמד לשעבר לנשיאות הרשות הפלסטינית; ייסד את איגוד ועדות הסיוע הרפואי הפלסטיניות.
  • ברגותי לוקח חלק בפעילויות BDS, ומצהיר "אנו כעת בשלבים הראשונים של קמפיין של חרם, משיכת השקעות וסנקציות שמכוון נגד ממשלה ישראלית זו בשל סירובה לציית למשפט הבינלאומי. פעילויות אלו מוטטו בהצלחה את חוקי ג'ים קרו בדרום האמריקאי ואת האפרטהייד בדרום אפריקה, ואנו מחילים אותם באיטיות על הכיבוש והאפרטהייד הישראלים".
  • קרא לאמברגו נשק נגד ישראל: מדינות אירופיות חייבות להפסיק רכישות צבאיות מישראל מכיוון שהיא "מדינה פושעת מלחמה".
  • ברגותי אמר ש"הבעיה של ישראל היא שהיא מדינה קולוניאלית, אולם אנו מסרבים להיות אנשים שחיים תחת כיבוש ומשטר קולוניאלי". ברגותי גם עושה שימוש ברטוריקה של "טיהור אתני" ו"גטו".
  • משתתף במשטים "לשחרור עזה".

 

מובילי הלוחמה המשפטית

מיכאל ספרד

  • היועץ המשפטי של יש דין, שלום עכשיו, שוברים שתיקה, וארגונים לא ממשלתיים ישראלים רבים אחרים.
  • דמות ישראלית מובילה ב"תנועת הלוחמה המשפטית". ייצג את אל-חק בתביעה שהוגשה בקנדה וביקשה הצהרה משפטית שישראל אשמה בביצוע "פשעי מלחמה" ושגדר הביטחון היא בלתי-חוקית. התביעה נדחתה ונפסקו הוצאות משפט חלקיות. ספרד הוצג באופן בולט בסרט תיעודי של אל-ג'זירה, אינתיפאדה בבתי-המשפט, שם ספרד הודה שתביעה זו הוגשה על מנת "לשמור זאת בחדשות". ספרד הצהיר, "המדיניות שלנו של חיסול ממוקד מתקרבת לפשע נגד האנושות…המשפט הבינלאומי מחייב את כל המדינות בעולם לחקור אותם ולהעמיד אותם לדין במידה ויש מספיק ראיות. אם לא ישראל, אז אנגליה. אם לא בית המשפט העליון, אז בית הלורדים".
  • ספרד העיד כעד מומחה בתשלום בשם אש'ף בתביעה שהובאה לבית המשפט הפדרלי האמריקני במיאמי על ידי קורבנות של התקפות טרור שביצעו גדודי חללי אל-אקצא (ספרשטיין נגד הרשות הפלסטינית, אש'ף).
  • ספרד הוא חבר "ועדת התמיכה" וגם הופיע כ"עד" עבור טריבונל ראסל בנושא פלסטין, משפט-דמה אנטי-ישראלי שנוסד בכדי "להעמיד לדין" את ישראל ועל מנת לקדם BDS.