נפתלי בלנסון ודנה גולן משוברים שתיקה בנוגע להרצאתו של איתמר שפירא בשוודיה

למאמר המלא

לאחר תערוכת ארגון שוברים שתיקה בשוודיה, בתאריך ה-16 במרץ כתב נפתלי בלנסון, העורך הראשי ב-NGO Monitor את הדוא"ל שלעיל לגב' דנה גולן, מנכ'לית שוברים שתיקה. תגובת הארגון התקבלה ב-17 במרץ, אולם בתגובתה, מנכ'לית הארגון בחרה להתעלם מן הסוגיה עצמה ולתקוף את NGO Monitor. למכתב מוען גם עו"ד מיכאל ספרד, היועץ המשפטי של הארגון ופעיל יש דין:


לכבוד:
גב' דנה גולן, מנכ"לית שוברים שתיקה

הנדון: התייחסותך לציטוט מפי איתמר שפירא במסגרת הפעילות בארגון "שוברים שתיקה"

שלום רב,

ב-15.03.11 פורסמה כתבה בטלוויזית NTD אודות סיור "שוברים שתיקה" בשוודיה. במהלך הכתבה, מרואיין נציג הארגון איתמר שפירא שאמר, "אנו התוקפנים. אלה אנו אשר מפרים את זכויות אדם על בסיס יומי. אנו יוצרים את הטרור נגדנו, בעצם."
(Original: “We are the oppressors, we are the ones that are violating human rights on a daily basis. We are creating the terror against us, basically.”)

ברצוננו לשאול מספר שאלות בקשר לנ'ל:
1) באיזה תאריך נערך הראיון עם איתמר שפירא, ובאיזה הקשר נאמרו הדברים?
2) האם דבריו של שפירא, כשליח הארגון, מייצגים גם את עמדתו הרשמית של "שוברים שתיקה"?
3) במידה ולא, האם יינקטו פעולות כלשהן בנוגע לאמירה זו?

בברכה,
נפתלי בלנסון


 

17.3.2011


אל: נפתלי בלנסון – NGO Monitor
העתק: עו"ד מיכאל ספרד, יועץ משפטי שוברים שתיקה

הנדון: פנייתך לארגון שוברים שתיקה

קיבלתי את פנייתך.
ראשית, אנו חשים מוחמאים שארגונכם מעסיק אדם שתפקידו מעקב אחרי כל מילה שנאמרת על ידי חברי שוברים שתיקה לצרכי ניגוח פוליטי.
בהתייחס לתוכן פנייתך:

  1. לגבי זמן הראיון- איננו רואים את הרלוונטיות בזמן כזה או אחר. אם ברצונכם חס וחלילה לרמוז כי אמירותיו של איתמר נאמרו בהקשר לאירועים הטרגיים של השבוע האחרון, הגעתם לשפל מדרגה חדש ומפתיע, אפילו על רקע היכרותנו המוקדמת עם ארגונכם. להזכירכם, עדיי שוברים שתיקה, ובהם איתמר שפירא, הגנו על הציבור הישראלי בגופם מפני טרוריסטים, בעשר שנים האחרונות. מן הראוי שתתייחסו אליהם בכבוד (גם אם אינם מחזיקים בעמדתם הפוליטית).
  2. לגבי אמירתו של איתמר בראיון…לגבי האמירה של איתמר הטוענת שמציאות זו מביאה גם לטרור: הניסיון להבין מניעים איננו שווה ערך להצדקת מעשים מתועבים נגד אוכלוסיה תמימה…הניסיון השפל לקחת משפט מתוך ראיון שלם שבו חייל משוחרר מדבר על מה כיבוש עושה לחברה שלו, וחייל אחר מדבר על הלגיטימציה שיש לו לבקר את הצבא במילים מעידים על המניע האמיתי של ארגונכם- להשחיר פניהם ברבים של כל המתנגדים למדיניות ממשלת ישראל. 
  3. דרישתכם כאילו אנו צריכים לנקוט בצעדים כנגד חברים בארגונינו, ועוד לדווח לכם על כך, גורמת לתחושה ששיתוף הפעולה ההדוק שלכם עם משרד החוץ עלה לכם לראש. איתמר שפירא הינו אזרח ישראלי שלא רק התנדב ליחידה מובחרת באחת מהתקופות האלימות ביותר בתולדות המדינה – וסיכן את עצמו פעמים רבות במבצעים רבים – לאחר שחרורו הוא אף הגדיל לעשות ובחר להשקיע ממרצו ומזמנו כדי להפוך את החברה שלנו לחברה טובה יותר. לשמחתנו, אתם לא הסמן המוסרי במדינה ונעדיף שתמנעו בעתיד מלייעץ לנו עצות ארגוניות ו/או להטיף לנו.

[…]

  1. כל טוב .

דנה גולן, מנכ'לית

שוברים שתיקה

על המחבר