מכתבו של פרופ' שטיינברג לד'ר צ'רני בנוגע למימון של הקרן החדשה לישראל (NIF)

למאמר המלא

ד'ר צ'רני היקר,

כפי שאמרתי לרחל ליאל ביום רביעי, ואני חוזר על כך במכתבי אליך, אנשים רבים אומרים דברים רבים בפומבי ובאופן אישי, והם אף אולי מאמינים שטענות אלו נכונות, אך הדבר לא מהווה מידע מהימן, ובפרט בתחום הפוליטי. כארגון מחקר, דו'חות NGO Monitor מבוססים תמיד על מידע מאומת, והמידע העדכני ביותר אודות מענקי הקרן החדשה לישראל מפרט כי קואליציית הנשים לשלום קיבלה כמעט $300,000 בין השנים 2006-2009. (אני מאמין שכולנו מסכימים שלא הייתה זו החלטה חכמה, בלשון המעטה). בנוסף למענק זה, אתר הקואליציה ממשיך להצהיר שהקרן החדשה מקבלת תרומות פטורות ממס בארצות הברית, בריטניה ושווייץ בשם הארגון ובשם פרוייקט "מי מרוויח מהכיבוש?".

בהנחה שאתה ועמיתיך שאחראים לקבלת ההחלטות של הקרן החדשה לישראל מבינים כעת שהייתה זו טעות גדולה, ואכן הפסקתם את מימון שכזה, מדוע ארגונך לא פרסם את המידע אודות המענקים עבור השנים 2010 ו-2011, והדגים בבירור ובאופן פומבי שכל המימון של הקרן החדשה לישראל – ישיר ועקיף – לקואליציית הנשים לשלום ולקבוצות אחרות שמקדמות באופן פעיל את החרם, משיכת ההשקעות והסנקציות (BDS), הופסק? ודאי, אם שינוי מדיניות זה התקיים כעת, והקרן החדשה מגנה את פעילויות הקואליציה, אתה ואחרים בקרן החדשה לישראל צריכים לעשות זאת באופן פומבי. אני יכול להבטיח לך שארגון NGO Monitor יעדכן את דו'חותינו ויודיע לקוראינו ברגע שהמידע העדכני אודות המענקים יהיה זמין.

לבסוף, אני חוזר על הצעתי שניפגש כדי לדון בעמדותינו השונות לגבי נושאים חשובים ביותר אלו. אולי נצליח לגשר על הפערים, ולעבוד יחדיו באופן בונה על בסיס ערכים יהודים וציונים משותפים. אני מצפה לדיון זה, מתי שתהיה מוכן לקחת בו חלק.

שבת שלום,
ג'ראלד

פרופ' ג'ראלד מ. שטיינברג
נשיא, www.ngo-monitor.org
בן-מימון 1
ירושלים, ישראל
טל': 02-5661020

על המחבר

פרופסור ג'ראלד שטיינברג

פרופ' ג'ראלד שטיינברג הוא נשיא NGO Monitor ומלמד במחלקה למדע המדינה באוניברסיטת בר-אילן. תחומי העניין המחקריים שלו כוללים ביטחון ודיפלומטיה במזרח התיכון, הפוליטיקה של זכויות האדם וארגונים לא ממשלתיים, פוליטיקה ישראלית ובקרת נשק.