"קול יהודי לשלום": החלשת תמיכת ארה"ב בישראל על-ידי פילוג הקהילה היהודית

תקציר

  • קול יהודי לשלום (JVP) הוא ארגון אמריקאי הרואה עצמו כ"אגף היהודי" של תנועת הסולידאריות עם הפלסטינים. הארגון מחשיב את הקהילה היהודית הממוסדת בארה"ב ל"אויב" ול"יריב" אך במקביל דורש שתינתן לו במה בפורומים יהודיים. האסטרטגיה של JVP  כפי שהוצגה על-ידי מנהלת הארגון רבקה וילקומרסון היא תקיעת "טריז" בתוך הקהילה היהודית בארה"ב, במטרה ליצור רושם של קיטוב בנוגע לישראל. הטקטיקה היא לדלל את התמיכה בישראל בקרב הקהילה היהודית במטרה להפחית ואף להפסיק את התמיכה הכלכלית, הצבאית והפוליטית של ממשלת ארה"ב בישראל.
  • במסגרת זו JVP מקדם באופן פעיל את אסטרטגיית דרבן ללוחמה פוליטית נגד ישראל. אסטרטגיה זו כוללת את השימוש בחרם, משיכת השקעות וסנקציות (BDS), קמפיין מתמשך של דמוניזציה, האשמות בדבר "אפרטהייד" ו"גזענות" ותמיכה ב"זכות השיבה" הפלסטינית, מתוך כוונה לערער את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. לטובת מטרות אלה, עורך JVP קמפיינים של משיכת השקעות בקמפוסים בארה"ב , בכנסיות מרכזיות ובפגישות של בעלי מניות בחברות שונות.
  • JVP פועל באופן צמוד עם ארגונים אחרים שמקדמים את אסטרטגיית דרבן בהם האינתיפאדה האלקטרונית, אמריקאים מוסלמים למען פלסטין, עדאלה ניו-יורק (אין קשר לעדאלה בישראל), Code Pink, סביל, תנועת הסולידאריות הבינלאומית, והקמפיין האמריקאי לסיום הכיבוש הישראלי (JVP הוא חבר בארגון).
  •  הארגוןמעצים את האג'נדה האנטי-ישראלית הרדיקלית של הארגון באמצעות "מועצה רבנית", תנועת נוער בשם "צעירים, יהודים וגאים", כמו גם באמצעות פעילות בקרב קהילת הלהט"ב. הארגון גם הקים אתר אינטרנט בשם Muzzlewatch שמתיימר לחשוף "מקרתיזם" בתוך הקהילה היהודית. במקביל, הארגון פועל להפריע לתוכניות של ארגונים שאינם חולקים את עמדתו הפוליטית ולשבשן.
  • JVP אינו חושף את מקורות המימון שלו. אתר האינטרנט של הארגון אינו מפרט תרומות לארגון. מידע כספי מוגבל אודות JVP זמין באמצעות מסמכים של מס ההכנסה האמריקאי ומאגרי מידע פומביים. תקציב הארגון בשנת 2011 עמד על 876,529$.
  • מקורות אלו מראים כי JVP מומן על-ידי קרן ערבית-אמריקאית שתומכת גם באינתיפאדה האלקטרונית (קרן ויולט ג'בארה), קרן פיירדול, וקרן וואלאס העולמית, שכולן תורמות לארגונים אנטי ישראליים.

לקריאת הדו"ח המלא בשפה האנגלית