ארגוני צדקה, ארגונים לא ממשלתיים, וארגונים נוספים שטוענים שמטרתם היא שמירה על זכויות אדם וסיוע הומאניטארי היו מעורבים עמוקות בדמוניזציה של ישראל. 'המשט לשחרור עזה' מדגיש כסות מוסרית זו אשר מנוצלת לשם לוחמה פוליטית.

במיוחד, NGO Monitor מציין:

  • המשט אומץ על ידי הועד הישראלי נגד הריסת בתים אשר ממומן על ידי האיחוד האירופי, המרכז הפלסטיני לזכויות האדם (PCHR) שזוכה לסיכוי כספי מממשלות אירופה והאיחוד האירופי, קואליצית נשים לשלום אשר ממומנת על ידי הקרן החדשה לישראל, המרכז לאינפורמציה אלטרנטיבית אשר נהנה ממימון אירופי, והארגונים הישראלים פרופיל חדש, בת שלום, יש גבול, וזוכרות.
  • ג'ף הלפר, מנכ"ל הועד הישראלי נגד הריסת בתים, מכהן בועד המייעץ של התנועה לשחרור עזה.
  • הארגון הטורקי הקרן לסיוע הומניטרי (IHH) רכש שלוש מספינות המשט, כולל את הספינה מאבי מרמריס.
  • IHH חבר בארגון קואליצית הצדקה (Union of Good), ארגון גג עבור יותר מ-50 ארגונים אסלאמים, שהוגדר על ידי ממשלת ארה"ב כ"ארגון שנוצר על ידי הנהגת חמאס בכדי להעביר כספים לארגוני טרור." על פי מרכז המידע למודיעין ולטרור (ITIC), במהלך מבצע חומת מגן, העבירה קואליציית הצדקה כסף, דרך ארגוני הצדקה של החמאס, למשפחות מחבלים מתאבדים. (הדיווח של ITIC מכיל תצלומים של מנהיגי IHH המחבקים את הניה ומשעל).
  • לפי מכון מחקר מדנמרק, הרשויות בטורקיה פתחו בחקירה של IHH ב-1997, לאחר שקיבלו מידע אודות דמויות בכירות שרכשו נשק מקיצונים אסלאמים. בפשיטה טורקית על משרדי הארגון נתגלו כלי-נשק, חומרי נפץ, והוראות להכנת מטעני-חבלה מאולתרים.
  • השופט הצרפתי נגד הטרור ז'אן-לואי ברוגייר טען כי IHH שמר על קשר עם אל-קאעדה במילאנו ועם טרוריסטים אלג'ירים באירופה; גייס פעילים צבאיים ללוחמה בבוסניה, צ'צ'ניה, ואפגניסטן; ושיחק "תפקיד מרכזי" במזימה של אל-קאעדה לפוצץ את שדה התעופה של לוס-אנג'לס.
  • מארגנים אחרים כוללים פעילים בארגון-השוליים תנועת הסולידאריות הבינלאומית (ISM), כגון אווה ג'קיויקה, קווין קלארק, והוויידה עראף (ממייסדות  ISM).
  • ב-2008, חתם שר הביטחון אהוד ברק על צו שמוציא את IHH מחוץ לחוק. נציג של IHH שפעל בגדה המערבית ב-2009 עד שגורש לטורקיה, המשיך להעביר כספים לארגוני צדקה אשר קשורים לחמאס.

ניתן להקיש כאן בכדי לצפות בניתוח של NGO Monitor על תגובות ארגונים לא ממשלתיים למשט

מידע נוסף ניתן לראות ב-talkgaza.com