ב-5 באוקטובר 2016, מספר פעילות של "קואליציית משט החירות" התקרבו לחופי עזה בניסיון לשבור את הסגר הימי המוטל על הרצועה על ידי חיל הים. קואליציית המשט לעזה כוללת מספר ארגונים משבדיה, נורבגיה, קנדה, איטליה, דרום אפריקה, ספרד, ארצות הברית, ניו-זילנד ואוסטרליה, כמו גם הקואליציה הבינלאומית לשבירת המצור על עזה.

מחקר של NGO Monitor מצביע על מנגנוני המימון למשט:

1. דף מימון ההמונים של ספינת הנשים לעזה מראה כי נכון ל-5 באוקטובר 2016, גויסו רק 3,063 דולר לרכישת ספינה נוספת, כ-5% ממטרת הארגון לגייס 66,498 דולר עד ל-23 בספטמבר. הדף הוקם על ידי Ship to Gaza – Sweden.
2. ארגון Women’s Boat to Gaza-US Campaign מציין כי ארגון Nonviolence International הוא "נותן החסות הכספי" שלו, וטוען כי הוא גייס 27,000 דולר למטרה זו. Nonviolence International הוא ארגון פטור ממס בארה"ב, ולו קשרים הדוקים ל-Holy Land Trust ,Interfaith Peace Builder וארגונים נוספים.
3. ארגון "הספינה הקנדית לעזה" משתמש ב-Turtle Island Humanitarian Aid, ארגון קנדי ללא מטרת רווח המהווה צינור להעברת תרומות. Turtle Island Humanitarian Aid רשום במחוז קוויבק בקנדה, אך לא ברור אם הוא רשום באופן רשמי כארגון ללא מטרת רווח. בשנת 2011, Turtle Island חבר ל-Alternatives International במטרה לגייס כספים לספינה הקנדית לעזה, "ולהעביר ל- Turtle Island Humanitarian Aid… כדי לרכוש ספינה ולרשום אותה כנדרש בקנדה". לא ברור אם הסדר זה עדיין מתקיים. alternatives קנדה טוענים כי הם לא מימנו את המשט.
4. תרומות לקמפיין הספרדי למען המשט Rumbo a Gaza מועברות דרך הארגון Carrers del Món Drets Humans.
5. דרום אפריקה – תרומות מועברות דרך ברית הסולידריות עם פלסטין. ארגון זה, גם כן השתמש בקמפיין מימון ההמונים אשר גייס 5,197 דולר נכון ל-15 בספטמבר 2016.
6. הן הארגון השבדי והן הנורבגי מבקשים שהתרומות יועברו אליהם ישירות לחשבונות בנק.