אתמול (13 בפברואר) החל משפטה של עאהד תמימי. היא מואשמת בתקיפת חייל, הסתה לטרור ובעוד תשעה אישומים לפחות. חלק מהאישומים הללו מגובים בקטעי וידיאו ובפרסומים ברשתות החברתיות, כולל קריאתה לפיגועי טרור: "בין אם מדובר בדקירות, פיגועי התאבדות או יידוי אבנים, על כל אחד לעשות את חלקו ועלינו להתאחד כדי שהמסר שלנו יישמע, אנחנו רוצים לשחרר את פלסטין".

רשימה ארוכה של ארגונים לא-ממשלתיים התגייסו לקמפיין המשבח ומגן על תמימי. למרות הראיות בסרטוני הוידיאו, הם מתעקשים כי אין לישראל שום בסיס להעמדתה לדין ולכליאתה. למרות שארגונים אלו טוענים לקידום זכויות אדם, שלטון החוק וזכויות ילדים בפרט, במקרה של עהד תמימי הם מתעלמים מניצול ומגיוס ילדים כ"חיילים" במלחמת התעמולה כנגד ישראל. יתרה מכך, מחקרים קודמים של NGO-MONITOR מראים כי התנהלותה של ישראל בתיק עאהד תמימי, עולה בקנה אחד עם הסטנדרטים והנורמות של המשפט הבינלאומי.

בין 21 הארגונים השותפים לקמפיין ניתן למצוא ארגונים הידועים במעורבותם בקמפיינים נגד ישראל כגון קול יהודי לשלום, Human rights watch, אדאמיר (המקושר לארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין), אמנסטי אינטרנשיונל, Code Pink ועוד. הארגונים הישראלים כוללים את בצלם, שוברים שתיקה, רבנים לזכויות אדם וירושלים דלמטה.

את תמיכת הארגונים בעאהד תמימי יש לראות כחלק מקמפיין נרחב יותר שמטרתו להאשים את ישראל בפגיעה שיטתית בזכויות ילדים. בנובמבר התריע מכון המחקר MGO Monitor מפני התעצמותו של קמפיין זה. מאז, הוגשה הצעת חוק בארה"ב הקוראת לקזז מהסיוע הצבאי האמריקני לישראל את ההוצאות על 'מעצר ילדים פלסטינים', בבריטניה נערך דיון בפרלמנט שכלל הטחת האשמות קשות נגד ישראל בנושא, נחתמו עצומות ונכתבו מספר דוחות. כל זאת שברקע מאמצי סוכנות יוניצ"ף של האו"ם להכליל את צה"ל ברשימה שחורה בגין הפרות חמורות של זכויות ילדים, לצד ארגוני טרור כמו דאעש ובוקו חראם.

לקריאת הסקירה המלאה בשפה האנגלית