"הדו"ח השנתי של אמנסטי אינטרנשיונאל (Amnesty International) חוזר על ההאשמות המוטלות בספק והרטוריקה המעוותת של זכויות האדם שעושים בהן שימוש בכדי לתקוף את ישראל," אמר נשיא NGO Monitor ג'ראלד שטיינברג. "האשמות בדבר 'פשעי מלחמה', 'התקפות לא-מבחינות ולא-מידתיות נגד אזרחים', ו'התקפה והרג של צוותי רפואה' מושמעות ללא שום ראיה אמינה ומשקפות את ההטייה האידיאולוגית שקובעת את תוכן הפרסומים של אמנסטי בנושא ישראל."


בזמן מבצע עופרת יצוקה, אוכלוסיית עזה כולה נוצלה על ידי החמאס כמגן אנושי מסיבי, אולם מכיוון ש'חוקרי' אמנסטי לא שמעו זאת מפלסטינים מפוחדים, החמאס זכה למחילה. באופן דומה, אמנסטי מחק את כל הראיות לכך שבתי החולים בעזה הפכו למקלטים עבור מנהיגי החמאס, שטילים ורקטות הוחבאו במסגדים, וכי המנהרות משומשות להברחות נשק. "ההטייה השיטתית וחוסר-האמינות הללו מהווים את הבסיס לדו"ח גולדסטון, ומבליטים את הניצול הלא-מוסרי של עקרונות זכויות האדם בידי אמנסטי במטרה לקדם דמוניזציה של ישראל," סיכם שטיינברג.


הניתוח של NGO Monitor על פעילות אמנסטי אינטרנשיונאל בשנת 2009 כולל:

  • בעוד שהמיקוד המרכזי של אמנסטי אינטרנשיונאל בשנת 2009 היה המשבר, המעצרים וההוצאות להורג שלאחר הבחירות באיראן, הארגון הקצה גם כמות משאבים ותשומת לב לא-מידתיים למלחמה בעזה שהתרחשה בינואר 2009.
  • בזמן המלחמה, אמנסטי הוביל קמפיינים של ארגונים לא ממשלתיים שהאשימו את ישראל בהתקפות "לא-חוקיות," "לא-מידתיות," ו"לא-מבחינות" נגד אזרחים פלסטינים, ופרסם למעלה מ-20 הצהרות שביקרו את ישראל.
  • לאחר המלחמה, אמנסטי קרא לאמברגו נשק נגד ישראל, המשיך לקדם תביעות "לוחמה משפטית" נגד בכירי ישראל, ותייג את יחסה של ישראל לעזה כ"ענישה קולקטיבית על פי המשפט הבינלאומי."
  • ניתוח של פעילויות אמנסטי במזרח התיכון בשנת 2009 שופך אור על מיקוד לא-מידתי ולא-מוצדק בנוגע לישראל. אמנסטי פרסם יותר דו"חות-עומק על ישראל (7) מאשר על כל מדינה אחרת באיזור.
  • הנתונים מצביעים על כך שאידיאולוגיה, במקום זכויות אדם אוניברסאליות, ממשיכה להניע ולנתב את חלוקת המשאבים של אמנסטי אינטרנאשיונל. מלבד יוצא הדופן של איראן, אמנסטי הקדיש כיסוי מועט בלבד למפירי זכויות אדם כרוניים במזרח התיכון.
  • הדו"ח של אמנסטי מאוקטובר 2009, 'מים לא שקטים – גישה הוגנת למים נמנעת מהפלסטינים," חפף בו בזמן עם קמפיין שטען כי "שליטת ישראל במים [היא] כלי של אפרטהייד ואמצעי לטיהור אתני."
  • מזכ"לית הארגון מזה זמן רב, אירין קאן, עזבה את אמנסטי בדצמבר 2009. ממלא מקומה הזמני, קלאודיו קורדונה, היה מעורב ביותר במחלוקת סביב השעייתה של חברת צוות בכירה אשר גינתה את הברית של אמנסטי עם תומך לכאורה של הטאליבן. בתגובה, קורדונה הצהיר כי "ג'האד מתוך הגנה עצמית" איננו "מנוגד לזכויות האדם."