(ירושלים) – ארגון NGO Monitor חשף היום שהארגון הלא ממשלתי הפלסטיני אל-מיזאן, אשר עומד מאחורי המאמצים לאסור את שר הביטחון הישראלי אהוד ברק, ממומן בידי מספר ממשלות אירופיות. למרות ששלטונות החוק cבריטניה דחו את העתירה, NGO Monitor מציין שתפקידו של אל-מיזאן בתהליך הוא דוגמא נוספת לניצול לרעה של כספי משלמי המיסים האירופיים בקמפיין ה"לוחמה המשפטית" נגד ישראל.

  • התורמים המרכזיים של אל-מיזאן כוללים את הממשלה הנורווגית, ומסגרת עבודה משותפת הידועה בשם NDC, ואשר כוללת את שוודיה, שווייץ, הולנד, ודנמרק. תורמים נוספים לפרוייקטים של אל-מיזאן הם משלחת האיחוד האירופי, קרן פורד, Diakonia (שוודיה) ו-Trocaire (אירלנד).
  • פעילויות אל-מיזאן משקפות אג'נדה של דמוניזציה ואג'נדה אנטי-ישראלית קבועות, כולל טענות נגד "אפרטהייד" ישראלי, לכאורה. 
  • תביעה זו הינה השלב האחרון בקמפיין ה"לוחמה המשפטית" שמובל בידי ארגונים לא ממשלתיים. תחת הכסות של תהליכים שיפוטיים, ארגונים לא ממשלתיים מנצלים את הוראות סמכות השיפוט האוניברסאלית בשביל לקדם ולהצדיק בידוד וחרם של ישראל ומנהיגיה.
  • בתי המשפט בבריטניה דחו בעבר את כל המקרים הקודמים שהובאו בידי ארגונים לא ממשלתיים נגד מנהיגי ישראל, דבר המדגים את הדגש של הארגונים על דגש ופרסום. תביעות קודמות בבריטניה כוללות את אלו נגד דורון אלמוג ושאול מופז, ואשר ערבו את המרכז הפלסטיני לזכויות האדם (PCHR). בנובמבר 2008 וביולי 2009, בית המשפט לערעורים בבריטניה דחה עתירות שהובאו לפניו בידי ארגון אל-חאק נגד ממשלת בריטניה בשביל לבטל את רישיונות הייצוא לישראל.

 

הנשיא של NGO Monitor, פרופ' ג'ראלד שטיינברג אמר, "ממשלות אירופיות שמנתבות את כספי משלם המיסים לארגונים לא ממשלתיים קיצוניים אלו משלמים עבור הדמוניזציה של ישראל, ומזינים את אש הקונפליקט.


אל-מיזאן הצטרף לארגונים לא ממשלתיים אחרים בשימוש בבתי המשפט בשביל לקדם הטייה אנטי-ישראלית. בנוסף למתקפה על אהוד ברק, אל-מיזאן תרם גם לבסיס של דו"ח גולדסטון, אשר הינו צורה נוספת של 'לוחמה משפטית'".

—-סוף—-

 

הערות העורך:
ניתן להקיש
כאן בשביל לצפות במחקר העומק של NGO Monitor על "הלוחמה המשפטית"
http://www.ngo-monitor.org/data/images/File/lawfare-monograph.pdf
ניתן לצפות
כאן במאמר דעה על סכנות הלוחמה המשפטית שהתפרסם ב-Wall St. Journal
ארגון NGO Monitor נוסד בשביל לקדם שקיפות, ניתוח קריטי ודיון על תפקידם הפוליטי של ארגוני זכויות אדם. בשביל מידע נוסף, אנא בקר/י באתר שלנו:
www.ngo-monitor.org


פרסומים קודמים נוספים ודו"חות של NGO Monitor כוללים:
Goldstone Report: 575 Pages of NGO “Cut and Paste”  – ה-16 בספטמבר, 2009
Diakonia: An Analysis of Activities in the Arab-Israeli Conflict – ה-25 באוגוסט, 2009
A Clouded EU Presidency: Swedish Funding for NGO Rejectionism – ה-29 ביוני, 2009
הנשיא של ארגון  NGO Monitor הוא פרופ' ג'ראלד שטיינברג.
בין החברים
בוועד המייעץ הבינלאומי של NGO Monitor ניתן למצוא את אלי ויזל, פרופ' אלן דרשוויץ, סיר מרטין גילברט, ר. ג'יימס וולזי, ואליוט אברמס.