ירושלים – ביום ראשון הקרוב (28 ליולי, 2013), ארגון "קול יהודי לשלום" (JVP) וועדת שירות החברים [הקווקרים] האמריקנית (AFSC) יקיימו סמינר BDS (חרם, משיכת השקעות וסנקציות)- חמישה ימים של פסטיבל שנאה בניו-יורק שנועד ללמד תלמידי קולג' להוציא לפועל אירועים מפלים ומעוררי מחלוקת של חרם,משיכת השקעות וסנקציות נגד ישראל בקמפוסים, כחלק מאסטרטגיית הלוחמה הפוליטית נגד מדינת ישראל, כפי שגובשה בוועידת דרבן, דרום אפריקה, 2001.

אתר ועדת שירות החברים [הקווקרים] מתייחס לסמינר זה כ"תוכנית אינטנסיבית למארגני BDS בקמפוסים- אלה המריצים כבר קמפיינים כאלה ואלה המקווים להריץ קמפיין שכזה בשנת הלימודים 2014-2013". תכנית ההכשרה לדמוניזציה של מדינת ישראל עתידה להתחיל מחר, יום א', ה-28 ביולי במרכז "סטוני-פוינט" של הכנסייה הפרסבטריאנית, בעיר סטוני-פוינט, ניו-יורק. שני הארגונים קיימו מחנה קיץ של BDS גם בשנה שעברה.

כפי שתועד בדוח מקיף של NGO Monitor (יולי 2013), ארגון קול יהודי לשלום הוא קבוצה אמריקאית הרואה את עצמה כ"אגף יהודי" של תנועת הסולידריות הפלסטינית. ככזה, הארגון משתף פעולה באופן קבוע עם קבוצות אנטי-ישראליות ושואף "לתקוע טריז" בתוך הקהילה היהודית בשם התנועה הפלסטינית.

"במהלך השנה האקדמית האחרונה, פעילי BDS בארה"ב ובקנדה העלו הצעות רבות במסגרות סטודנטיאליות, בעיקר בקליפורניה. הצעות אלו הביאו לקיטוב בין גופי הסטודנטים בקמפוסים בצפון אמריקה, וגרמו למתחים מיותרים בין הסטודנטים", כך לפי יצחק סנטיס, מנהל התוכניות במכון המחקר NGO Monitor.

וועדת שירות החברים [הקווקרים] האמריקנית תומכת גם היא בקמפיין ה-BDS ומשתפת פעולה עם "קול יהודי לשלום" במאמצים אנטי-ישראלים נוספים בתוך הקמפוסים, ובקמפיינים למשיכת השקעות נגד תאגידים העושים עסקים עם ישראל.

"כמו כל פעילויות ה-BDS, סמינר הקיץ המדובר מקדם את הרעיון שלעם היהודי אין את הזכות לשוויון ריבוני ולאומי", אמר סנטיס.

לפרטים נוספים: Anti-Israel summer camp gets underway: Burgers, Boating and BDS