ירושלים – ההודעה לעיתונות של אמנסטי אינטרנשיונאל בתגובה לפיגוע הטרור צפונית לאילת מדגימה את הניצול המתמשך של עקרונות זכויות האדם האוניברסאליות על ידי אמנסטי, אומר מכון המחקר הירושלמי NGO Monitor. ההודעה של אמנסטי שלוותה בתמונה של פלסטיני פצוע, לא מציינת כלל את פרטי הפיגוע הרצחני שכוון נגד אזרחים ישראלים.

 "במקום לפרסם גינוי חריף של פיגוע הטרור הפלסטיני שהתרחש ב-18 לאוגוסט, ההודעה של אמנסטי אינטרנשיונאל משווה בין רצח בדם קר והגנה עצמית נגד האחראים לפיגוע," אומר פרופ' ג'ראלד שטיינברג נשיא NGO Monitor. "מי שיקרא את ההודעה של אמנסטי לא יקבל שום מושג על כך שמחבלים צעדו לעבר מכונית ורצחו באופן ברוטאלי את יושביה מטווח אפס. אמנסטי מתייחס באופן לא מוסרי לרוצחים ולתגובת ההגנה העצמית כ'לא מבחינים ולא מידתיים.' בטשטוש העובדות בשטח, אמנסטי שוב שם ללעג את המשפט הבינלאומי ואת ערכי זכויות האדם".

 על פי עדי ראייה, המחבלים שתקפו אוטובוסים, אזרחים, וחיילים היו לבושים במדי הצבא המצרי, הפרה נוספת של המשפט הבינלאומי. אם המחבלים אכן יצאו מעזה, הם הפרו בכך את ריבונותן של ישראל ומצרים, פרט נוסף שאמנסטי מתעלם ממנו.

 "בלי שום ראיות, בכירי אמנסטי רומזים שישראל מפרה את האיסור על 'גרימת נזק לאזרחים'", מוסיף שטיינברג. "למעשה, הראיות מצביעות על כך שהתגובה הישראלית הייתה מדויקת ביותר – פגיעה במחבלים שהיו אחראים להוצאת הפיגוע הרצחני. הגינוי החפוז של אמנסטי לישראל מעוות את העובדות לבלי הכר".

 נכון ל-22 באוגוסט, אמנסטי לא פרסם הודעה מעודכנת. בנוסף אמנסטי לא גינה את שיגור מאות הרקטות ופצצות המרגמה ששוגרו מעזה במהלך סוף השבוע, הרגו אדם אחד ופצעו עשרות, או הכיר בכך שעשרה מתוך שלושה עשר הפלסטינים שנהרגו היו מחבלים וששלושת האחרים שהו איתם בזמן הפגיעה בהם.

 "אנו קוראים לכל חברי אמנסטי שיש להם מצפן מוסרי, כולל חברי הסניף הישראלי של הארגון, להתפטר מייד במחאה".