ירושלים – התגובות המוטות של ארגוני זכויות אדם לאירועים האחרונים בעזה, הן ניגוד גמור לשתיקה המתמשכת שלהם נוכח הטרור המתמשך נגד אזרחי ישראל, אמר NGO Monitor, מכון מחקר ירושלמי.
 
"כאשר ישראלים מותקפים, השתיקה של הארגונים הללו מחרישת אוזניים, בעוד המוכנות שלהם לגנות את ישראל מבלי להכיר את העובדות כלל מצביעה על אג'נדה אנטי-ישראלית מושרשת", אומר פרופ' ג'ראלד שטיינברג נשיא מכון המחקר NGO Monitor. "כשש שעות לאחר מותו של ג'עברי ובצל מטחי רקטות כבדים על ערי הדרום, אמנסטי אינטרנשיונאל האשים את ישראל לבדה בכך שהציבה את 'אזרחי עזה ודרום ישראל בסיכון חמור על ידי הצתה מחדש של הסכסוך המזוין שם'. הארגון גם טען שהוא 'אסף ראיות שמצביעות על כך' שהתקפות ישראליות קודמות היו 'בלתי מבחינות ולכן מהוות הפרה של המשפט ההומניטארי הבינלאומי'. אמנסטי לא הציג שום ראיות התומכות בטענה זו, ואין לאנשיו כל מומחיות או ידע בכדי לבסס אותה".
 
NGO Monitor מציין כי בדומה לאמנסטי, ארגון אוקספם אינטרנשיונאל (Oxfam International) פרסם הודעה לעיתונות הרומזת כי ישראל אינה ממלאת את "חובותיה במסגרת המשפט הבינלאומי", והשווה בין התקפות הטרור המכוונות נגד אזרחי ישראל לבין ההגנה העצמית מפניהן. אוקספם קרא לישראל להפסיק את המבצע בעזה, ולא הציע כל פתרון אחר להגנה על אזרחי ישראל.

ארגונים לא ממשלתיים רבים שותפים לכישלון מוסרי זה. בשבוע האחרון, ארגוני הטרור הגבירו את התקפות הטילים והרקטות על דרום הארץ. למרות זאת, ארגוני זכויות אדם בהם ארגון "גישה", הממומן על ידי הקרן החדשה לישראל וממשלות אירופה, המגנים את מדיניות ישראל כלפי עזה, שמרו על שתיקה בנוגע להתקפות על אזרחי ישראל, המהוות הפרה חמורה של זכויות האדם והמשפט הבינלאומי. בשביל ארגונים פוליטיים אלה, לישראלים אין זכויות אדם.

"ההאשמות האוטומטיות של אמנסטי, אוקספם ואחרים על כך שישראל מפרה את המשפט הבינלאומי, מבלי לספק כל ראיות לכך הן חלק מ'אסטרטגיית דרבן' שמטרתה בידודה של ישראל", המשיך פרופ' שטיינברג. "בדומה לג'נין, לבנון ומבצעים אחרים בעזה, ארגונים פוליטיים מציירים תמונה מעוותת של ההגנה העצמית הישראלית כדי לקדם טענות שקריות של 'פשעי מלחמה' ו-'הפרות זכויות אדם'".

האיחוד האירופי, כמו גם מדינות אירופה חולקות באחריות לכך באמצעות המימון של הארגונים המוטים הללו. לדוגמא המרכז לאינפורמציה אלטרנטיבית, הממומן על ידי האיחוד האירופי ועל ידי ממשלות שוודיה וספרד, האשים את ישראל בניצול האלימות בדרום כדי להצדיק את הריגתו של ג'עברי.

שטיינברג עוד הוסיף: "המימון לארגונים הללו הופך את ממשלות אירופה לאלו המאפשרות את האג'נדה החד-צדדית והרדיקלית שלהם. אם ממשלות אירופה באמת מעוניינות בתפקיד בעל משקל בתהליך השלום, מימון של אסטרטגיית דרבן המנצלת את זכויות האדם ומכפישה את ישראל, אינו הדרך".
 
בשנה האחרונה ארגונים פלסטינים שיגרו מעל ל-800 רקטות לעבר אזרחי ישראל, שיבשו את שגרת חייהם וגרמו למיליונים לחיות בפחד ובאימה.
 
"כל אחת מהרקטות האלה היא פשע מלחמה", אמרה אן הרצברג, היועצת המשפטית של NGO Monitor. "בכל התקופה לפני המבצע שהחל אתמול בעזה, ארגוני זכויות אדם שמרו על שתיקה, ורק לאחר שישראל הגיבה להתקפות בלתי מבחינות אלה נגד אזרחיה, הם לפתע מצאו את קולם".
 
הרצברג הוסיפה: "ההודעות של הארגונים הללו מפגינות הטיה חמורה, סטנדרטים כפולים וחוסר הבנה של המשפט הבינלאומי. בעודם מתמקדים בגינויים של ישראל, הם מתעלמים כמעט לגמרי מקורבנות ישראלים. אנו קוראים לארגונים אלה להיזכר כיצד דו"ח גולדסטון פגע קשות באמינותם, כאשר דיווחים רבים שלהם נמצאו לא מדויקים ובמקרים מסוימים מפוברקים לגמרי".