ירושלים – חברי הוועד המייעץ הבינלאומי של NGO Monitor פרסמו את ההודעה הבאה:

 
אנו מוטרדים עמוקות ממאמרה של שרה לאה-ויטסון, מתאריך ה-15 לאפריל באתר ההאפינגטון פוסט (Huffington Post), שבו היא משתמשת במילים "הפרדה", "גזע/גזעני", "אפליה" ו-"שווה/לא שווה" 23 פעמים בנוגע לישראל. בנוסף, נפגענו מההקבלה המעוותת בין מעורבותה העמוקה של יהדות ארה"ב בתנועה לזכויות האזרח האמריקאית לבין מה שויטסון מתייחסת באופן משמיץ כ"סוגים כאלו של חוקים ומדיניות [גזעניים] בישראל".
 
נקודת ההנחה של גברת ויטסון נשענת על מסגור שקרי ומשולל יסוד של הסכסוך הישראלי-ערבי כמונע על ידי "גזענות ישראלית". בדומה לכך, התייחסויותיה לד"ר מרטין לותר-קינג במטרה לגנות את ישראל ואת יהודי ארה"ב מנצלת ומעוותת את מורשתו ללא הכר. ויטסון הצהירה, "בשבוע שבו ארה"ב עצרה על מנת להיזכר בהתנקשות בד"ר מרטין לותר-קינג, הנשיא פרס היה יכול לשקול את המסר של קינג – סוף להפרדה – ומדוע מערכת כזאת של אי-שוויון גזעי נשארת במקומה בשטחים הפלסטינים הכבושים".
 
ההאשמות הגזעניות של HRW בנוגע לישראל וליהודי אמריקה מעלים תהיות בנוגע להיותו של הארגון מקור לשיקול דעת מוסרי בנוגע לסוריה, לוב מצרים ומקומות אחרים. אנו קוראים לבכירי HRW, חברי הוועד המנהל של הארגון, ומממניו לשים סוף לרטוריקה גזענית להשיב למקומה את מסירותם לעקרונות המוסריים והאוניברסאליים של זכויות האדם.
  
חברי הוועד המייעץ הבינלאומי:
 
חתימות:
אלי וויזל
פרופסור אלן דרשוביץ
פיאמה נירנשטיין
אליוט אברמס
השגריר יהודה אבנר
ר. ג'יימס וולסי
דאגלס מארי
פרופסור יהודה פרל
פרופסור רות וייז
תום גרוס
השופט אברהם סופר
קולונל ריצ'רד קמפ
 
למודעה באנגלית הקש כאן