ירושלים – לקראת פרסומו מחר של הדו"ח השנתי של ארגון אמנסטי אינטרנשיונאל, מכון המחקר NGO Monitor פרסם את ההודעה הבאה:

כפי שמחקריו של NGO Monitor הראו, ארגון אמנסטי הפך יותר ויותר פוליטי, בעוד אמינותו המקצועית הולכת ופוחתת. למרות שהוא טוען כי הוא חוקר "הפרות" של זכויות אדם, המתודולוגיה של הארגון לקויה וחסרת אמינות. ניתוחים ומסקנות הם בגדר השערות בלבד, ואין להם כל בסיס משפטי או עובדתי. על עיתונאים, דיפלומטים ואקדמאים אשר מצטטים מדו"ח זה או מדו"חות דומים לבחון כל טענה באופן עצמאי.

לאמנסטי ישנה הטייה אידיאולוגית חריפה במיוחד נגד ישראל. כפי שניתן לראות בהודעה לעיתונות בעניין הדו"ח השנתי, אמנסטי מתעלם מזכויות האדם של הישראלים ומתפקידו המרכזי של החמאס בסכסוך.

לפי אמנסטי יש סכסוך ה"משתולל" בעזה, אבל לא בישראל. אין כל אזכור לכך שחמאס הביא לעקירתם של ישראלים בנגב כתוצאה מאלפי הרקטות אותן הארגון שיגר (ואשר כל אחת מהן מהווה פשע מלחמה) לעבר מרכזי אוכלוסייה במהלך מבצע צוק איתן.

בנוסף לכך, אמנסטי שוללת את הלגיטימציה של ישראל להגן על עצמה ומתלונן על כך ש"העברת אמצעי לחימה לישראל נמשכה בזמן שפשעי מלחמה לכאורה המשיכו להתבצע". מלבד המחסור בראיות לתמוך בהאשמות בדבר "פשעי מלחמה", אמצעי הלחימה שהועברו בהם חלקים ל"כיפת ברזל", משמשים להגנה על אזרחי ישראל מפני ההתקפות הבלתי חוקיות של חמאס וארגוני הטרור האחרים מעזה.

אמנסטי גם היה יכול לנצל את ההזדמנות לגינוי חמאס על השימוש השיטתי והבלתי חוקי בבתי חולים, מסגדים ובתים בעזה, אשר גרמו ישירות לנפגעים אזרחים במהלך הלחימה.

פרופ' ג'ראלד שטיינברג, נשיא מכון המחקר NGO Monitor ציין כי: "ישנן סוגיות אשר דורשות את תשומת לבם של ארגונים אמינים ובלתי תלויים כדי להפחית את ההשפעה של סכסוכים מזוינים על אזרחים. אולם, למרבה הצער, בכירים ו"חוקרים" רבים באמנסטי מעורבים עד צוואר בקידום הנרטיב הפלסטיני בו הם הקרבן וישראל היא האשמה עד שהם עיוורים לדרישות האמיתיות של זכויות האדם האוניברסאליות."