מכון המחקר NGO Monitor חושף בדו״ח חדש לרגל יום האישה הבינלאומי כיצד מימון אירופי שנועד לקדם את האישה הפלסטינית וזכויותיה, משמש לקידום נרטיב אלים וקיצוני נגד ישראל. בדו״ח מובאת סקירה על מודלים לחיקוי של נשים פלסטיניות, שרובן המכריע זוכות לתהילה על השתתפותן בפעילויות חבלניות נגד ישראל. הדו"ח בוחן את תפקידה של הקהילה הבינלאומית בהנצחת מצב עניינים זה, בין אם באמצעות מימון של ארגונים פלסטיניים רדיקליים או באמצעות מתן לגיטימציה בינלאומית לארגונים אלה בפורומים בינלאומיים כמו האו"ם.

הארגונים הלא-ממשלתיים הבולטים שתפקידם לקדם את הנשים הפלסטיניות ולהבטיח להן ביטחון אישי, זכויות פוליטיות וכלכליות, חינוך ושירותי בריאות הם מרכז הנשים לייעוץ משפטי (WCLAC), המרכז ללימודי נשים, אגודת נשים צעירות פלסטיניות (YWCA), החברה הפלסטינית העובדת למען נשים  (PWWSD)והוועדה הטכנית לענייני נשים(WATC) . הארגונים הללו ונוספים חתומים על ״הקוד האתי׳ הפלסטיני״ אשר תובע מהם ליישר קו עם האג'נדה הלאומית הפלסטינית השוללת נורמליזציה עם ישראל. כך נוצר מצבו שבו ארגונים שמטרתם לקדם מטרות ערכיות כמו זכויות אדם וזכויות נשים קושרים את פעילותם עם המאבק הלאומי הפלסטיני ומקדמים סדר יום רווי שנאה ואלימות נגד אזרחיות ואזרחים ישראלים.

לדוגמא, ארגון זכויות הנשים מפתאח מתאר את פעילותה של המחבלת וופא אידריס, המתאבדת הראשונה באינתיפאדת אל אקצה, כ"תחילתה של שורה של נשים פלסטיניות שהקריבו את חייהן למען המאבק". אידריס רצחה ישראלי אחד ופצעה כ-150. הדו״ח הנרחב של NGO Monitor  כולל דוגמאות נוספות.

אולגה דויטש, ראש דסק אירופה במכון המחקר NGO Monitor: ״רק חודשים ספורים לפני שעהד תמימי הועמדה לדין בגין התעמתות עם חיילי צה״ל וקריאה לביצוע פיגועי התאבדות, היא הוזמנה לאירוע בפרלמנט האירופי שכותרתו ׳תפקידן של הנשים במאבק העממי הפלסטיני׳ לצד המחבלת לילה ח׳אלד. ח׳אלד, מחבלת שהייתה שותפה לשורה של חטיפות מטוסים ועדיין פעילה בחזית העממית, הוזכרה על ידי תמימי כסמל ודוגמא לנשים פלסטיניות. מאכזב כי כוונת המימון הבינלאומית לקדם את זכויות הנשים בחברה הפלסטינית, משמשת לחזק מערכת המגבילה את יכולתה של החברה האזרחית לסייע לנשים״.

 

לשימושכם: וידאו שערכנו במכון המחקר NGO Monitor על יום האישה הבינ״ל https://www.youtube.com/watch?v=j-SoRkdYuuE&feature=youtu.be

לפרטים נוספים: הודיה שחר דוברת NGO Monitor, 050-7751557