ירושלים – מחר, יום רביעי, ה-23 ביולי, מועצת זכויות האדם של האו"ם תערוך מושב מיוחד בנושא הלחימה בעזה. האו"ם, בשיתוף עם ארגונים לא-ממשלתיים יתכנס ויצביע על הקמתה של "ועדת חקירה" נוסח גולדסטון, מזהיר מכון המחקר הירושלמי NGO Monitor.
"הבלוק הערבי והדיקטטורות הנלוות אליו השולטים במועצת זכויות האדם של האו"ם מוכנים לאמץ את סדר היום הצר של רשת הארגונים הלא-ממשלתיים, וליצור 'ועדת חקירה' בעניין התנהלותה של ישראל נוכח הטרור מעזה", אומר פרופ' ג'ראלד שטיינברג, נשיא NGO Monitor. "כפי שהתרחש עם גולדסטון ב-2009 וב'חקירות' או"ם אחרות, כל הסימנים מעידים על כך שגם הפעם ייערך לישראל משפט שדה בו האו"ם וארגונים לא-ממשלתיים ישמשו השופטים".
ארגונים לא-ממשלתיים בינלאומיים בעלי עוצמה דוגמת אמנסטי אינטרנשיונאל, Human Rights Watch, והפדרציה הבינלאומית לזכויות אדם, יחד עם ארגונים פלסטיניים, בהם אל-חק, אל-מיזאן, בדיל, האגודה הבינלאומית לזכויות הילד – סניף פלסטין, והמרכז הפלסטיני לזכויות אדם השיקו קמפיין שמטרתו שיחזור "תהליך גולדסטון" במסגרת המלחמה הפוליטית נגד ישראל. יחד עם הצהרות רבות המאשימות את ישראל באופן כוזב ב"פשעי מלחמה" ו"פשעים נגד האנושות", ארגונים אלה דחפו ליצירתה של ועדת חקירה מטעם האו"ם כאמצעי לחיזוק האשמותיהם ויצירת גינויים נוספים של ישראל.
"דו"ח גולדסטון בנושא מבצע עופרת יצוקה נכתב כמעט כולו בשיטת 'גזור-הדבק' מתוך טענות בלתי מאומתות, לא אמינות ומוטות של ארגונים לא-ממשלתיים", המשיך שטיינברג. "אנו צופים כי ארגונים אלה וההאשמות שלהם ישחקו גם הפעם תפקיד מרכזי במלחמה הפוליטית נגד ישראל באו"ם".
גם קבוצה של ארגונים ערבים-ישראלים בהם עדאלה ומוסאוא הציעו לספק "מידע, סיוע, חומרים או ייעוץ" לוועדת החקירה. התורמים שלהם, בהם ממשלות אירופיות רבות והקרן החדשה לישראל חולקים את האחריות לקמפיינים אלו בעצם מימונם.
ארגונים פוליטיים רבים גם דוחקים בבית הדין הפלילי הבינלאומי לפתוח תיקים נגד בכירים ישראלים באשמת "פשעי מלחמה", וקוראים לאמברגו נשק על ישראל. מטרת צעדים אלה היא למנוע מישראל את היכולות הלגיטימיות שלה להגן על עצמה מהתקפות טרור.

לדו"חות מפורטים בנושא תפקידם של ארגונים לא ממשלתיים בדו"ח גולדסטון, ראו:

http://www.ngo-monitor.org/article/goldstone_and_ngos.

לניתוח של פעילות הארגונים במהלך מבצע "צוק איתן":