ז'נבה – בשבוע הבאפרופסור ג'ראלד שטיינברגנשיא מכון המחקר NGO Monitor ופרופסור למדע המדינה באוניברסיטת בראילןוגברת אן הרצברגהיועצת המשפטית של המכון ומחברת הדו"ח שפורסם לאחרונה העוסק בהשפעת ניסיונות לקידום זכויות נשים במזרח התיכון,ישתתפו בכינוס ה-25 של מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה.

כהקדמה לכינוס זה, NGO Monitor שלח שני תצהירים למועצה, אשר ייבחנו בדיון בנושא"השטחים הפלסטינים" ביום שני ה-24 למרץ.

בתצהיר בנושא זכויות נשים במזרח התיכון, NGO Monitor קורא למועצת זכויות האדם של האו"ם ולארגונים לא-ממשלתיים בינלאומיים להפוך את קידום זכויות הנשים במזרח התיכון לנושא בעל עדיפות עליונה לשנת 2014. 

מחקר של המכון הראה כי ארגוני זכויות אדם בינלאומיים לא עשו מספיק על מנת להגן על זכויותן של נשים במזה"ת ובצפון אפריקה, כאשר אין שיפור משמעותי בחייהן של הנשים באזור מאז תחילתו של "האביב הערבי" ב-2011.

אן הרצברג ציינה כי "התקווה הייתה כי סילוק הדיקטטורים מתוניס, לוב ומצרים, וההפגנות ההמוניות במקומות אחרים יביאו עמם רפורמות משמעותיות, במיוחד עבור נשים. לצערנו, שינויים אלה לא התרחשו, ורשת הארגונים הלא-ממשלתיים נושאים גם הם באחריות לכך".

התצהיר השני של NGO Monitor, עוסק במימון אירופי לקידום זכויות אדם במסגרת תהליך השלום הערבי-ישראלי, ומראה כי אין מנגנוני הערכה שיטתיים של השפעת המימון לארגונים לא-ממשלתיים בישראל, בגדה המערבית ובעזה. מסיבה זו אין ביכולת הממשלות לספק עדויות שארגונים אלה תרמו למעשה לשיפור זכויות האדם באזור.

פרופסור ג'ראלד שטיינברג מציין: "היוזמות של ממשלות אירופה אשר מטרתן לכאורה היא קידום תהליך השלום, זכויות אדם, דמוקרטיה ונושאים ערכיים נוספים הפכו כלים לקידום אג'נדות קיצוניות אשר אינן תורמות במאומה לשלום באזור. כספם של משלמי המיסים האירופים מועבר לארגונים ולפעילויות המלבים את הסכסוך, תוך הפרה של נורמות דמוקרטיות".

NGO Monitor יערוך שני אירועים במקביל לכינוס ה-25 של מועצת זכויות האדם:

יום שני, ה-24 למרץ – תפקידו של האו"ם בסכסוך הערבי-ישראלי. דוברים: פרופסור ג'ראלד שטיינברג, חברת הכנסת לשעבר ד"ר עינת וילף ומנכ"ל ארגון UN Watch, מר הלל נויאר.

 יום שלישי, ה-25 למרץ – זכויות נשים במזרח התיכון. דוברים: אן הרצברג וחברת הכנסת לשעבר ד"ר עינת וילף.

הציבור הרחב ועיתונאים מוזמנים. פרטים בקישור זה

.