ירושלים – בתגובה לפסק הדין של בית המשפט המחוזי בחיפה בתביעה האזרחית שהוגשה על ידי הוריה של רייצ'ל קורי, NGO Monitor פרסם את ההודעה הבאה:

"שופט בית המשפט המחוזי בחיפה עודד גרשון פסק שמדינת ישראל לא הייתה אשמה במותה הטראגי של רייצ'ל קורי. פסק הדין משקף את כל העובדות ואת כל נסיבות המקרה, בלי להיכנס לסיסמאות ולעיוותים. כפי שהשופט אמר 'המנוחה הכניסה את עצמה לסיטואציה מסוכנת… היא לא התרחקה מן המקום כפי שכל אדם בר דעת היה עושה'. מותה של קורי היה מיותר, וראשי תנועת הסולידאריות הבינלאומית (ISM), שמעודדים את פעילי התנועה להיכנס לאזורי סיכון נושאים באחריות רבה למותה," אומר פרופ' ג'ראלד שטיינברג, נשיא NGO Monitor.
תנועת הסולידאריות הבינלאומית מתארת עצמה כ"תנועה בהנהגה פלסטינית, המחויבת להתנגדות לכיבוש הישראלי של האדמה הפלסטינית תוך שימוש בשיטות ועקרונות של פעולה ישירה לא אלימה." ל-ISM  יש רקורד עשיר של עידוד פעילי התנועה לנקוט ב"פעולה ישירה", אפילו אם משמעות הדבר להכניס אותם לאזור סכנה, ובמקרים רבות לעימות ישיר עם צה"ל. פעולותיה של רייצ'ל קורי במסגרת ה-ISM  היו חלק מהותי מהאסטרטגיה המסוכנת הזו.
בשנת 2002, המייסדים השותפים של ISM, אדם שפירו והוויידה עראף כתבו, כי "ההתנגדות הפלסטינית צריכה להיות מורכבת ממגוון מאפיינים, הן אלימים והן שאינם-אלימים…אכן, אנשים ייהרגו וייפצעו", אך מיתות אלו הינן "לא פחות אציליות מביצוע פיגוע התאבדות. ואנו בטוחים שאם אנשים אלה ייהרגו במהלך פעולה כזו, הם ייחשבו שאהידים עבור אללה".
על פי שטיינברג "האסטרטגיה הצינית והבלתי מוסרית של ה-ISM  מסכנת את חיי הפעילים בתנועה. אחד ממייסדי התנועה תומאס סאפולד לא הפגין כל חרטה על מותה של קורי, והתגאה בכך ש'אנחנו כמו צבא שלום. גנרלים שולחים גברים ונשים צעירים למבצעים, וחלקם נהרגים'. הוריה האבלים של קורי צריכים לדרוש תשובות מה-ISM  על מותה של בתם ולא מצה"ל שמופקד על הגנת אזרחי המדינה מהטרור".
תנועת הסולידאריות הבינלאומית לא ניסתה כלל להסתיר את קשריה עם ארגונים שמטרתם השמדת מדינת ישראל. ב-2002 פעילי ISM ניסו לשמש כמגינים אנושיים למחבלים שהתבצרו בכנסיית המולד בבית לחם. ב-2003, פעילת ה-ISM  סוזאן בארקלי הודתה בכך שהיא עבדה עם נציגים מהחמאס ומהג'יהאד האסלאמי. לאחרונה התנועה הייתה מעורבת ב"משט" לעזה ובעימותים אלימים סביב גדר הבטחון בניעלין, בהם נפצע פעיל התנועה. למרות הפגיעות בפעילים, ה-ISM  ממשיכה לעודד כניסת פעילים לאזורי עימות, ומסכנת אותם. הוריה של רייצ'ל קורי מוסיפים על הטרגדיה בכך שהם נותנים לשמם להיות מנוצל לטובת קמפיינים להכפשת ישראל.
לפרטים נוספים על תנועת הסולידאריות הבינלאומית הקישו כאן