ירושלים – לקראת "יוזמת ספטמבר" הפלסטינית באו"ם רשת הארגונים הממומנים על ידי הקרן החדשה לישראל יוצאים בקמפיין מתואם שמאשים את ישראל ב"פגיעה בזכות להפגין", ומתעלם מחובתם החוקית של כוחות הביטחון לשמור על החוק והסדר. בניסיון לקדם אג'נדה זו שדנה לחובה מראש את התגובה הישראלית להפגנות ההמונים הצפויות, ארגון בצלם פרסם היום "דו"ח" בעל מניעים פוליטיים בנושא "טיפול כוחות הביטחון בהפגנות השבועיות בכפר א- נבי סאלח", כך לפי מכון המחקר הירושלמי NGO Monitor.

 

"התזמון של פרסום דו"ח זה על ידי בצלם מצביע על כך שמטרתו לחתור תחת מדיניותה של ממשלת ישראל," מציין פרופ' ג'ראלד שטיינברג, נשיא NGO Monitor. "יחד עם עדאלה, מוסאוא, יש דין, קואליציית נשים לשלום, האגודה לזכויות האזרח בישראל וארגונים אחרים החברים ברשת הארגונים של הקרן החדשה, בצלם מנציח את המיתוס שהפגנות אלה אינן אלימות." בדו"ח זה בצלם טוען ש"כוחות הביטחון מנעו מהתושבים את זכותם למחות על הפגיעה בזכויותיהם ואסרו בכלל על קיום הפגנות… בלי שהמפגינים נקטו באלימות כלשהי." בהתאם למטרה הפוליטית של הדו"ח הארגון גם מאשים במסגרתו כי כוחות הביטחון עושים "שימוש מופרז באמצעים לפיזור הפגנות."
 
NGO Monitor מציין גם שבנוסף לפרסום זה של בצלם, האגודה לזכויות האזרח שלחה באוגוסט מכתב פתוח לשר הביטחון אהוד ברק בו היא טענה כי "זכותם לחופש הביטוי וההפגנה של התושבים הפלסטיניים" נשללת על ידי "[ה]חקיקה הצבאית הקיימת". בדומה לכך, האגודה ועדאלה שלחו מכתב משותף ב-28 באוגוסט לראש הממשלה נתניהו, לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל המשטרה תחת הכותרת "היערכות המשטרה להפגנות הצפויות בספטמבר בישראל." ביוני 2011 מרכז מוסאוא פרסם הודעה לעיתונות בה הוא גינה את ישראל על כך שהיא נערכת לאפשרות של אלימות בספטמבר תחת הכותרת המטעה "מרכז מוסאוא קורא לא לשלוח את כוחות הבטחון להתאמן בדרעא [סוריה] וטראבלס [לוב]". ההשוואה בין ישראל לבין המשטרים של קדאפי ואסד פוגענית במיוחד.
 
בנוסף, הארגונים יש דין, עדאלה, רופאים לזכויות אדם – ישראל, קואליציית נשים לשלום, והוועד הציבורי נגד עינויים בישראל מקיימים "השתלמות לעורכי דין בייצוג עצורי/ות הפגנות" ב-15 בספטמבר 2011. השתלמות זו, בניהולם של ארגונים הממומנים על ידי הקרן החדשה לישראל, נערכת כדי להיערך אל מול המדיניות לכאורה של "הדיכוי המשטרתי כלפי מפגינים". 
 
"המטרה של ההצהרות והפעילויות הללו היא להגביל את יכולתה של ממשלת ישראל לפעול, ולצייר באופן מעוות את התגובות הלגיטימיות לאלימות המפגינים על ידי תיאור ההפגנות כלא-אלימות. במציאות, ראיות רבות מצביעות על כך שעימותים דוגמת ההפגנות בנבי סלאח, בילעין ונעלין, מלווים באלימות משמעותית של המפגינים," המשיך שטיינברג. "אם ההפגנות המתוכננות יכללו או יחרגו מרמות אלה של אלימות או מהאלימות של מהומות 'יום הנכבה' ו'יום הנכסה' מוקדם יותר השנה, כוחות הביטחון מחויבים לפעול כדי להגן על אזרחים מפגיעה."
 
"ארגונים לא ממשלתיים הטוענים שהם מקדמים זכויות אדם ושלטון החוק טועים בכך שהם מתעלמים מהאיומים האמיתיים לביטחון הציבור ולחיי אדם," אומר שטיינברג. "בכך שהם מגנים מראש בתקשורת את התגובה הישראלית, רשת הארגונים של הקרן החדשה מנסה לכבול את ידי כוחות הביטחון."
 
דוגמאות לפעילות הקמפיין:
 
האגודה לזכויות האזרח שלחה מכתב לשר הביטחון ברק תחת הכותרת "הכנה ראויה של כוחות הביטחון לתהלוכות מחאה הצפויות בספטמבר" (8 באוגוסט 2011).
האגודה לזכויות האזרח ועדאלה שלחו מכתב משותף לראש הממשלה נתניהו, לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל המשטרה תחת הכותרת "היערכות המשטרה להפגנות הצפויות בספטמבר בישראל" (28 באוגוסט 2011).
יש דין, עדאלה, רופאים לזכויות אדם – ישראל, קואליציית נשים לשלום, והוועד הציבורי נגד עינויים בישראל מקיימים "השתלמות לעורכי דין בייצוג עצורי/ות הפגנות" ב-15 בספטמבר 2011.