ירושלים – מספר ארגונים לא ממשלתיים (NGOs) קיצונים יערכו ב-10 במאי אירוע שדלנות ומסיבת עיתונאים בפרלמנט האירופי כדי לקדם את המשט לעזה, המתוכנן לחודש הבא, ומאורגן בשיתוף עם ארגון הטרור קרן הסיוע ההומניטארי (IHH). נציגי תנועת הסולידריות הבינלאומית (ISM), התנועה לשחרור עזה (Free Gaza Movement), וארגון היהודים האירופים למען שלום צודק ייפגשו עם מחוקקים אירופים בסדרת פגישות פרטיות, כמו גם בכדי לנאום באירוע תקשורתי לאחר מכן, מציין NGO Monitor הירושלמי, מכון מחקר שעוקב אחר פעילותם של ארגונים לא ממשלתיים באזור. 

"רבים מהארגונים הלא ממשלתיים שמימנו וארגנו את המשט האלים מה-31 במאי, 2010 מארגנים את המשט החדש הזה", אומר פרופ' ג'ראלד שטיינברג, נשיא NGO Monitor. "ברור שאין להם עניין בהעברת סיוע המוניטארי לעזה – שעבורה יש אפשרויות רבות – מטרתם העיקרית היא לעורר עימות אלים נוסף".

NGO Monitor מציין שהאיחוד האירופי, ממשלות אירופיות פרטניות והקרן החדשה לישראל, מממנים רבים מהארגונים האחרים שמשתתפים או שאימצו את המאמצים החדשים לקיומו של המשט, כולל תוכנית בריאות הנפש הקהילתית – עזה, המרכז לאינפורמציה אלטרנטיבית, סביל, קואליציית נשים לשלום, המרכז הפלסטיני לזכויות אדם, הועד הישראלי נגד הריסת בתים וזוכרות.

"המשט הוא המשך אסטרטגית הארגונים המבקשת להסית לאלימות ולקדם דמוניזציה של ישראל, תחת הכסות של זכויות אדם", מוסיף פרופ' שטיינברג. "ארגונים אלה משווים בין חיילי צה'ל לנאצים, קוראים לפתרון 'מדינה אחת לשני עמים', משתמשים במינוחים של 'אפרטהייד', ומקדמים חרמות, סנקציות ומשיכת השקעות (BDS) נגד ישראל. קמפיינים שכאלה, יחד עם המשט, אינם מעודדים אווירה שמקדמת את השלום והבנה הדדית. במקום זאת, הם מקשים על השגת מטרות אלה".

תנועת הסולידריות הבינלאומית תומכת "במאבק חמוש" ומייסדיה אדם שפירו והווידה עראף אמרו שמוות כתוצאה מ"התנגדות" פלסטינית הוא "לא פחות אצילי מאשר ביצועה של פעולת התאבדות. ואנו בטוחים שאם אנשים אלה ייהרגו במהלך פעולה מסוג זה, הם ייחשבו לשהיד אללה".

כפי שצוין לעיל, IHH, קבוצה טורקית שלה קשרים לחמאס ואל-קאעדה (ואשר הוכרזה לאחרונה כארגון טרור על ידי ממשלת הולנד), היא מארגנת מרכזית של המשט. תחת המשפט הבינלאומי, מדינות החברות באו'ם, כפי שהודגש בהחלטת מועצת הביטחון 1373, חייבות "למנוע מאזרחיהם או מכל אדם וישות בתוך שטחן מלאפשר גישה לכספים, נכסים פיננסים או משאבים כלכלים או שירותים פיננסים או שירותים קשורים אחרים" בשביל פעולות טרור.

"המשט מדגיש את טבעו הבעייתי של המימון האירופי לארגוני שדולה פוליטים", מוסיף שטיינברג. "מלבד החלטת מועצת הביטחון 1373, המדינות התורמות לרשות הפלסטינית, שרבות מהן אירופיות, מגנות משטים פרובוקטיבים כאלה לעזה. למרות זאת, כספי משלם המסים שלהן מממנים פעילויות המאורגנות על ידי ארגון טרור".

כפי שמתילדה רדמנט, סגנית מנהל הצלב האדום בעזה, אישרה מחדש ב-21 באפריל 2011, "אין שום משבר הומניטארי בעזה". סיוע הומניטארי מגיע לעזה בדרכים רבות, כולל מעבר רפיח בין עזה למצרים, שפתוח מאז יוני 2010 ומאות טונות של מוצרים שישראל מאפשרת משנעת פנימה כל שבוע. בנוסף, ישראל הסכימה להעביר כל סיוע הומניטארי לעזה לאחר שייבדק בגבול.

###

לדו'ח המלא באנגלית, הקישו על לינק זה.