ירושלים – הדיווחים לפיהם הקרן החדשה לישראל (NIF) דנה בקווים מנחים חדשים לארגונים הנתמכים על ידה הם התפתחות חיובית לארגון, אומר מכון המחקר הירושלמי, NGO Monitor. הקווים המנחים הפוטנציאלים החדשים יחייבו את מקבלי המימון של הקרן לקבל את הרעיון של ישראל כמולדת היהודים.

"אימוץ הקווים המנחים המוצעים יהווה שינוי משמעותי עבור הקרן החדשה," אומר ג'ראלד שטיינברג, נשיא NGO Monitor. "מקצת הארגונים שמקבלים מימון של הקרן החדשה היו יותר מאשר ביקורתיים כלפי ישראל – הם השתתפו בתנועת החרם, הסנקציות ומשיכת ההשקעות (BDS) נגד ישראל, ועשו שימוש במינוח של "אפרטהייד" ו"פשעי מלחמה." הצעת הקווים המנחים לקבלת המימון תאפשר לקרן החדשה ליישם את ה"קווים האדומים" שלה עצמה בנוגע להתקפות ודמוניזציה נגד הציונות וישראל."

NGO Monitor תיעד את נתמכי הקרן החדשה אשר עברו על הקווים האדומים. דוגמאות אחדות כוללות:

  • עדאלה ($500,000 בשנת 2008) מקדם "חוקה דמוקרטית" אשר קוראת לחיסול המסגרת היהודית של מדינת ישראל, והיא מבוססת על "פיתרון של מדינה אחת לשני עמים."
  • חמישה ארגונים שמקבלים מימון מהקרן – מחסום ווטש, קואליציית נשים לשלום, נשים נגד אלימות, הטלוויזיה החברתית ומוסאוא – חתמו על מכתב שקורא למשיכת השקעות במאי 2009, ואשר נשלח לקרן הפנסיה הממשלתית הנורווגית.
  • ארגונים שממומנים על ידי הקרן החדשה שיחקו תפקיד מרכזי בדו'ח גולדסטון, אשר התמקד ב"פשעי מלחמה" לכאורה של ישראל במבצע 'עופרת יצוקה'. הדו'ח ציין כמקור את 'בצלם' למעלה מ-56 פעמים; עדאלה, 38; ושוברים שתיקה, 27 – כולן קבוצות שמקבלות מימון מן הקרן החדשה לישראל.

לצפייה בקווים המנחים שלNGO Monitor עבור הקרן החדשה לישראל:
http://www.ngo-monitor.org.il/article/_nif_0

"במידה והקרן החדשה לישראל תאמץ את הקווים המנחים הללו, בוודאי יהיה לכך השפעה כבירה על עצירת הדה-לגיטימציה של ישראל," מוסיף שטיינברג. "הקרן החדשה לישראל משחקת תפקיד משמעותי בדיונים הציבוריים בנוגע לישראל, הן בישראל והן בקהילה הבינלאומית. אנו נראה האם הארגון עובר כעת מדיבורים למעשים, ואנו נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות סביב נושא הקווים המנחים."

 

###