דבריו של פרופסור ג'ראלד שטיינברג בדיון חירום בנושא האנטישמיות בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בכנסת

תקציר

  • מאז חטיפת שלושת הנערים על ידי מחבלי החמאס בגוש עציון, דרך החיפושים של כוחות הביטחון אחריהם ועד לימים קשים אלו של מבצע "צוק איתן", אנו עדים לקמפיין נבזי, הולך ומתגבר, מצדם של גורמי תקשורת, גורמים פלסטינים ומספר ארגונים, הקוראים לעצמם "ארגוני זכויות אדם", אשר מטרתו הכפשת ישראל ומיתוגה כ"פושעת מלחמה". קמפיין זה מזין את ההפגנות האלימות והתקריות האנטישמיות ברחבי אירופה בשבועות האחרונים.
  • ארגונים אלה מפיצים האשמות שווא לא אמינות וחסרות יסוד, אשר לא ניתן לאמתן, ועל בסיס זה קוראים לוועדות חקירה בינלאומית, אמברגו נשק ולחרם, משיכת השקעות ולסנקציות נגד ישראל (BDS).
  • ארגוני זכויות האדם הבינלאומיים, אמנסטי אינטרנשיונל ו-Human Rights Watch, הוכיחו את האובססיה האנטי-ישראלית שלהם מאז תחילת האירועים. ללא יכולת לבדוק את הנתונים, פרסמו בכירים בארגונים אלו האשמות שווא חד-צדדיות וקריאה לחרם והעמדת ישראל לדין. אל ארגונים עוצמתיים אלה הצטרפו גם ארגונים ישראלים, פלסטינים, אירופים ואמריקאים, חלקם הגדול ממומנים על ידי ממשלות אירופאיות.
  • בין ארגונים אלה ניתן למנות את "בצלם" אשר מאשים את ישראל ב"פעולות לא חוקיות" וממומן על ידי האיחוד האירופי, נורבגיה, גרמניה (באמצעות EED), אירלנד (באמצעות טרוקרה), בריטניה, שוודיה (באמצעות דיאקוניה), הולנד (באמצעות ICCO), מנהלת זכויות האדם והמשפט הבינלאומי (מימון משותף משוודיה, שוויץ, דנמרק והולנד). בצלם גם מקבל מענקים גדולים מהקרן החדשה לישראל (1,381,969 דולרים בשנים 2013-2008);
  • שוברים שתיקה, האשים את ישראל במאמר דעה בעיתון בריטי ב"חציית קווים אדומים", וטוען כי צה"ל כבר איננו צבא הגנה כי אם "צבא נקמה". הארגון ממומן על ידי האיחוד האירופי, ספרד (באמצעות AECID), הולנד (באמצעות ICCO), בלגיה (באמצעות Broederlijk Delen), בריטניה (באמצעות כריסטיאן אייד), דנמרק (באמצעות DanChurchAid), גרמניה (באמצעות מדיקו אינטרנשיונל), נורבגיה, מכון החברה הפתוחה והקרן החדשה לישראל.
  • הארגון האנטי-ישראלי האמריקני "קול יהודי לשלום" (Jewish Voices for Peace), כינה את שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר "פושע מלחמה", מכנה את פעילות צה"ל "טבח",  וקורא לחרם על ישראל.
  • האשמות השווא מצדם של ארגונים אלה יחד עם ארגונים פלסטינים ובינלאומיים בדבר "טבח", "פשעי מלחמה" ו"פשעים נגד האנושות" מבלי לבדוק את העובדות ומבלי להבין את הסכסוך, מזינים את האנטישמיות הקשה שאנו עדים לה בימים האחרונים בפריז ובפרבריה, בלונדון, בברלין ובטורקיה.
  • הארגונים יחד עם המממנים שלהם הם אחד מעמודי התווך של האנטישמיות הזו, הם נושאים באחריות, ויש לגרום להם לתת את הדין על כך.  
  • חברי כנסת ישראלים צריכים להתגייס למערכה הבינלאומית וליזום שיחות עם עמיתיהם בפרלמנט האירופי ובמדינות אירופה כדי להתריע בפניהם שלא ניתן לסמוך בעיניים עצומות על הצהרות ארגונים אלה.

על המציג