לא רק ציפי לבני ובכירי צה"ל נמצאים על הכוונת של מערכת המשפט האירופית: עמותת NGO Monitor, המזוהה חלקית עם מפלגות הימין בישראל ועוסקת בפיקוח על פעילות ארגונים לזכויות אדם במזרח התיכון, מתכוונת להגיש השבוע תביעה נגד האיחוד האירופי לבית המשפט האירופי לצדק שבלוקסמבורג.

לטענת העמותה וראשיה, האיחוד האירופי מעביר כספים לארגונים לא ממשלתיים באזור "אשר מלבים את הסכסוך הערבי-ישראלי באופן לא שקוף ומבלי למסור על כך כל מידע, כנדרש בחוק חופש המידע של האיחוד האירופי עצמו", לטענתם. לדברי התובעים, התביעה מוגשת נוכח סירובה המתמשך של הנציבות האירופית לחשוף מסמכים ומידע הנוגעים לתמיכות כספיות המועברות לארגונים בצד הישראלי והפלסטיני.

"מדובר בהעברות בלתי מוסברות של סכומי כסף נכבדים מצד האיחוד האירופי לארגונים רבים באזורנו, אשר מתבצעות ללא כל השגחה או בחינה אמיתית, ופועלות למעשה נגד האינטרסים האירופיים במזרח התיכון", ציין פרופ' ג'ראלד שטיינברג, נשיא העמותה.

את הגשת התביעה מגבים בארגון בממצאי מחקר אותו ערכה העמותה לאחרונה ולפיו מרבית הארגונים הנתמכים על ידי האיחוד האירופי הינם ארגונים פוליטיים אשר "פועלים באופן עקבי כדי לעשות דה-לגיטימציה לישראל במטרה לבודד אותה בזירה הבינלאומית".