בהודעה חריפה של משרד ראש הממשלה הערב (ד') נכתב כי בישראל רואים בחומרה את פגישתו של ראש ממשלת בלגיה עם ראשי ארגוני השמאל בעת שהותו בישראל. "ממשלת בלגיה צריכה להחליט אם היא רוצה לשנות כיוון או להמשיך בקו אנטי ישראלי", נאמר בהודעת ראש הממשלה. כמו כן, הנחה נתניהו את משרד החוץ לנזוף בשגריר בלגיה בישראל, ג'ון קורנט.

הסערה המדינית מגיעה יממה אחת בלבד לאחר הפגישה בין ראשי שתי המדינות, ובה דרש נתניהו מעמיתו הבלגי להפסיק את המימון הישיר והעקיף המועבר לעמותות שפועלות נגד חיילי צה"ל ונגד מדינת ישראל. הנזיפה בשגריר בלגיה בישראל אוליבר בלה תהיה הבוקר במשרד החוץ. בשמונה שנותיו כראש הממשלה נתניהו קידם פעמים רבות יוזמות חקיקה להגבלת המימון הזר לארגונים השמאל הפוגעים בישראל. מדובר בחוקים שיזמו חברי הכנסת זאב אלקין, אופיר אקוניס ואילת שקד. ואולם, בתקופת אובמה הפעיל הממשל לחצים על נתניהו והוא גנז את החוקים ברגע האחרון. כעת אומר משרדו כי בכוונתו לקדם שוב את החוקים.

לפי נתוני ארגון NGO מוניטור, במהלך שנת 2016 העבירה בלגיה באופן עקיף למעלה ממיליון שקלים לארגונים כמו "שוברים שתיקה" שקיבלו כ-250 אלף שקלים אשתקד. בפגישה עם ראש ממשלת בריטניה מוקדם יותר השבוע, ביקש נתניהו מתרזה מיי לפעול לעצירה של העברת הכספים לארגוני השמאל הפועלים נגד ישראל, ובתוכם "שוברים שתיקה".

לקריאת הכתבה המלאה