אחרי שראש הממשלה קרא לתרזה מיי להפסיק לתמוך בארגונים קיצוניים, במהלך פגישה עם ראש ממשלת בלגיה הוא חזר על דרישה דומה. בריסל העבירה באופן עקיף למעלה ממיליון שקלים ב-2016.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ג') עם ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל, ודרש ממנו להפסיק מימון של ממשלת בלגיה לעמותות שפועלות נגד חיילי צה"ל ונגד מדינת ישראל, כולל העברת מימון עקיף. גורם מדיני ציין כי נתניהו לא נקב בשמות של ארגונים ספציפיים. לפי הנתונים של הארגון NGO מוניטור, מכון מחקר המספק מידע על הפעילות של ארגונים לא-ממשלתיים בתחום זכויות האדם והסיוע ההומניטארי, ממשלת בלגיה לא מעבירה כיום מימון ישיר לארגוני שמאל קיצוניים.

עם זאת, רק במהלך שנת 2016 הועברו באופן עקיף למעלה ממיליון שקלים לארגונים כמו 'שוברים שתיקה', שקיבלו כ-250 אלף שקלים אשתקד, 'גישה' שקיבלו כ-150 אלף שקלים, 'זוכרות' שקיבלו כ-100 אלף שקלים ועוד. גם במסגרת פגישה שנערכה השבוע בין ראש הממשלה למקבילתו הבריטית, תרזה מיי, ביקש נתניהו להפסיק את התמיכה הבריטית בארגוני השמאל הקיצוני האנטי ישראליים. נכון להיום, ממשלת בריטניה מממנת בעקיפין את 'שוברים שתיקה', באמצעות כספים שמועברים לארגוני "זכויות האדם" Christian Aid ו-CAFOD – אשר רשומים בין מממני ארגון השמאל הקיצוני.

לקריאת הכתבה המלאה