Gerald Steinberg 2 (2)ה"לנסט" ("The Lancet") הוא כתב עת רפואי יוקרתי לכאורה, המתפרסם בלונדון, אך מאחורי חזותו המכובדת מסתתרת במה לתמיכה בחמאס ולעלילות דם נגד העם היהודי. רבים האשימו את העורך ריצ'רד הורטון בכך שיש לו היסטוריה ארוכה של ניצול המוסר הרפואי לצורך מטרות שאינן אתיות, כפי שהתבטא בפרסומו של "מכתב פתוח למען תושבי עזה" (23 ביולי, 2014). במכתב זה יש התעלמות מהקורבנות הישראלים עקב ירי אלפי רקטות ומנהרות טרור, והתייחסות למאמצים הגנתיים כ"פשעי מלחמה" המתבצעים כחלק מ"אמתלה של מיגור הטרור". זאת דוגמה נוספת לקמפיין קטלני, המנצל את הכבוד הניתן לרופאים ככלי למלחמה ולשנאה.

אחד מכותבי המכתב הוא מאדס גילברט, מכפיש ישראל ותיק. הרופא הנורבגי הקיצוני הגיע לעזה במהלך מבצע עופרת יצוקה כדי לגלות "סולידריות עם הפלשתינים". גילברט הופיע בכמה אמצעי תקשורת מתוך בית החולים שיפא והעלה האשמות שווא בדבר "פשעי מלחמה" ישראליים, תוך כדי התעלמות מהניצול של שטחי המבנה כמפקדת חמאס וכמקור לשיגור טילים. כמו כן, גילברט כיכב בסרטון וידאו שבו הוא נראה מנסה להציל את חייו של נער פלשתיני, ולאחר מכן מכריז על מותו. לאחר שנמצאו עדויות שהסרטון בוים לצורכי תעמולה, הסירו אותו אמצעי התקשורת מאתריהם.

תומכיו הנורבגים של גילברט לא נזפו בו, וכפי שנראה מהמכתב ומהופעותיו בתקשורת, הוא משחק באותו התפקיד גם עכשיו, עם מפרים סדרתיים אחרים של האתיקה הרפואית. סווי אנג, אשר חתום גם הוא על המכתב, עומד בראשו של ארגון לא ממשלתי בריטי אנטי־ישראלי ששמו MAP Medical Aid for Palestinians)). אנג והארגון הם לוחמים פוליטיים בעלי ניסיון, המשתמשים בבמה ההומניטרית שלהם לצרכים תעמולתיים. הם מקדמים את קמפיין ה־BDS (חרם, משיכת השקעות וסנקציות) וחוזרים על האשמות שווא שישראל מונעת מהפלשתינים מים.

ארגונים בינ"ל נוספים, דוגמת רופאים ללא גבולות, נדבקו גם הם ב"וירוס" הזה. בזמן שישראלים היו תחת תקיפות חמאס, פירסם הארגון הצהרה מוטה שכותרתה "גבולות ההומניטריות בעזה", ואשר התעלמה לחלוטין מהעובדות והתייחסה לאזור כאל "כלא פתוח" שנגרם באשמת ישראל.

בהתקפות אלו משתתפים גם ארגונים ישראליים בעלי השפעה, ובהם רופאים לזכויות אדם (ישראל). הארגון היה מאלו שסיפקו האשמות חסרות בסיס לדו"ח גולדסטון הידוע לשמצה, וכעת חבר לתשעה ארגונים דומים (כולם ממומנים על ידי הקרן החדשה לישראל וממשלות אירופיות), המאשימים את צה"ל ב"הפרות חמורות של המשפט ההומניטרי הבינלאומי". בדומה לארגונים אחרים, גם ארגון זה חסר אמינות משפטית, אך מנצל את חזותו הרפואית לקידום אג'נדה פוליטית.

מממני הארגונים, ובהם גופים ממשלתיים רבים, צריכים לשאת באחריות לכך שהרפואה מנוצלת לצורך עלילות שווא נגד ישראל. עלילות הדם של מאדס גילברט ממומנות על ידי מועצת הסיוע הנורבגי (NORWAC), שמקבלת את כספיה מממשלת נורבגיה לצורך קידום טיפול רפואי לכאורה. מממני הארגון MAP, עם תקציב של כ־5 מיליון דולר, כוללים את האיחוד האירופי, את אירלנד ואת ממשלת בריטניה. הקמפיין החד־צדדי של ארגון רופאים לזכויות אדם (ישראל) נתמך גם הוא על ידי כמה ממשלות אירופיות, נוסף על הקרן החדשה לישראל.

אפשר להפחית את השפעתם של אלו על ידי חשיפת ניצול האתיקה הרפואית והטלת האחריות על מממניהם מנורבגיה, מבריטניה ומממשלות נוספות. אין זה תהליך פשוט, אך הוא הוכח כיעיל לטווח הרחוק. כתב העת ה"לנסט" הוא חברה מסחרית, והאסטרטגיה היעילה ביותר (וללא ספק גם המסובכת ביותר) תהיה ביטולם של מינויים ומפרסמים במחאה על ניצול האתיקה הרפואית. אלו המנצלים את מעמדם המקצועי לאנטישמיות ולתמיכה בטרור, שמים ללעג את שבועת היפוקרטס, שבה נשבעו "לא לגרום נזק לחולה".