ארגון 'אמנסטי ישראל' פועל לשכנע מחוקקים אירופים לפעול נגד ישראל, לגנות אותה ולהאשים את המדינה ב"ההתעללות ובעינויים של קטינים במזרח ירושלים" – כך עולה ממסמך שהגיע לידי '360', ו-'מקור ראשון'. משמעות המעשה הזה קיצונית: ארגון ישראלי פועל מאחורי הקלעים במטרה שגורמים מדיניים בינלאומיים יקררו את יחסם לירושלים, תוך שימוש בהאשמות שווא.

על פי המסמך, אנשי 'אמנסטי ישראל' פנו השבוע לכמה חברים בפרלמנט האירופי בבקשה שיחתמו על מכתב שניסח הארגון, ובו נטען כי ישראל מתעללת בקטינים ב"שטחים הפלסטיניים הכבושים, ובמיוחד במזרח ירושלים". כמו כן צוין שם שפעולה זו נעשית באופן "נרחב, שיטתי וממוסד", וכי ישראל מונעת מהקטינים העצורים טיפול רפואי וייצוג משפטי. בנוסף הואשמה מערכת המשפט הישראלית ב"בורות", שיחד עם פעולות המשטרה יוצרת "דפוס של התעללות".

התכתובות הטריות מעלות כי המכתב בחתימתם של הפרלמנטרים האירופים אמור להישלח לידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובו יידרש לפעול ל"סיום ההתעללות והעינויים של ילדים, לפני מעצר, במהלכו ואחריו, לאלץ את אלו האחראים להפרות לתת את הדין על מעשיהם, ולהבטיח צדק לקורבנות ולמשפחות הקורבנות על מה שסבלו".

לקריאת המאמר המלא