לשכת ראש הממשלה פנתה באחרונה לבית הלבן והתלוננה על המשך ההסתה נגד ישראל ברשות הפלסטינית. בכירים בלשכת נתניהו ביקשו מעמיתיהם בבית הלבן לדרוש מיו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), לחדול מהאדרת דמויותיהם של רוצחי ישראלים. "לא ניתן לנושא לרדת מסדר היום", הדגישה לשכת ראש הממשלה בפני הבית הלבן, "אנו דורשים את הפסקת ההסתה ומצפים מהרשות הפלסטינית לחיות איתנו בשלום ולחנך לשלום".

מדובר בתלונה ראשונה בעניין ההסתה הפלסטינית שזוכה לפרסום מצד ישראל, לאחר שנים ארוכות שבהן מיעטה ישראל להתלונן בנושא זה או להעביר את התלונות בשיחות שקטות מול יו"ר הרשות הפלסטינית. עד לפני שנה, במסגרת המשא ומתן של תהליך אנאפוליס, פעלה ועדה מיוחדת שעסקה בחינוך לשלום ובמניעת הסתה. הוועדה התפרקה עם הפסקת המו"מ מעט לפני הבחירות לכנסת.

את המחאה הרשמית העביר יועצו המדיני של ראש הממשלה, רון דרמר – יוזם הפעילות המדינית של ישראל מול מדינות באיחוד האירופי להפסקת מימון ארגון השמאל "שוברים שתיקה". דרמר נמצא בקשרים עם גופים כגון מכון "מבט לתקשורת הפלסטינית" ו-NGO MONITOR בנושאים אלה. מכוני המחקר הללו העבירו בחודשים האחרונים ניירות עמדה רבים ללשכת רה"מ ולמשרד החוץ.

דרמר התלונן בפני הבית הלבן על שלושה מקרים שאותם הגדיר כהסתה חמורה נגד ישראל. המקרה הראשון שהציגה ישראל הינו טקס שהתקיים ברמאללה ובמהלכו חנך יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן כיכר על שמה של דלאל מוגרבי, שהיתה אחת המחבלות בפיגוע אוטובוס הדמים.

המקרה השני היה העובדה שהרשות הפלסטינית לא גינתה את הפיגוע שבו נרצח הרב אברהם חי על ידי פעילים של גדודי חללי אל-אקצה של הפתח. דרמר הדגיש באוזני הבית הלבן כי באופן שיטתי, הרשות הפלסטינית אינה מגנה פיגועים שמתרחשים מעבר לקו הירוק ושבהם נרצחים מתנחלים.

דרמר התלונן כי בכירים ברשות הפלסטינית הגיעו לבתיהם של המחבלים שביצעו את הפיגוע וחוסלו על ידי כוחות צה"ל והגדירו אותם כשהידים. "זו גלוריפיקציה של רוצחים", טען דרמר באוזני בכירים בבית הלבן. כמו כן התלונן דרמר על הודעה שפורסמה באתר הפתח ובה הופיעו אמירות אנטי-ישראליות.