למרות המדיניות הרשמית של משרד החוץ הבריטי שלא לתמוך בתנועת החרם נגד ישראל, הכספים הללו עוברים גם עוברים לארגונים תומכי BDS וכאלה שעוסקים בהסתה ארסית נגד ישראל ומאשימים אותה באפרטהייד, רצח עם וכו'.

מעבר לכך, כספי משלם המסים הבריטי משמשים ללוחמה משפטית נגד ישראל. ממשלת בריטניה מממנת מאות (ואולי אלפי) מהלכים משפטיים של עמותות שמאל נגד מדיניות ישראל בשטחים, תוך חתירה תחת ריבונות המדינה, חוקיה ופעילותם של כוחות הביטחון הישראליים. המטרה המוצהרת של לוחמה משפטית זו, כדברי אחד המשפטנים מגוף שקיבל ממשלת בריטניה מיליונים רבים של ליש"ט היא "לנסות כל דרך חוקית אפשרית להפריע למערכת המשפט הישראלית… כמה שיותר תיקים נפתחים ובכמה שיותר תיקים מוגשים ערעורים כדי להגדיל את העומס על בתי המשפט ובג"צ, עד למדרגה כזו שתיווצר חסימה".

'בצלם', 'רבנים לזכויות אדם', 'יש דין' ודומיהם, כולם נהנות מגשם הפאונדים. אני לא מנסה לומר שפעילותן של עמותות אלה לא לגיטימית, אלא שמימונן הישיר על ידי ממשלה זרה ו"ידידותית" עם כאלה סטנדרטים גבוהים של התנגדות למעורבות זרה תמוה מעט, אם יורשה לי להשתמש באנדרסטייטמנט הבריטי המפורסם.

כספים בריטיים מגיעים גם בדרכים עקיפות דרך סוכנויות סיוע שאותן מממנת הממשלה בלונדון לעמותות כמו 'שוברים שתיקה', 'עדאלה' וכמובן 'זוכרות' – עמותה הקוראת למימוש זכות השיבה ובכך למעשה להשמדתה של מדינת ישראל.

לקריאת הכתבה המלאה