שוברים שתיקה ומתנגדים ל"שוברים שתיקה": תחת מעטה של חשאיות, ארגון השמאל "שוברים שתיקה" תכנן להציג את טענותיו על פעילות צה"ל בפני ועדת זכויות האדם של הפרלמנט האירופי, שגם חבריה שמרו את הדבר בסוד כדי למנוע את טרפוד הדיון. ואולם, ל-nrg נודע כי ארגונים פרו-ישראלים, שלאחרונה מגבירים את פעילותם באירופה, הצליחו להשתלב בדיון – ובכוונתם להציג מידע מפי לוחמים בצה"ל, שיפריכו את טענות "שוברים שתיקה".

לאחר שבהוראת סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, שגרירות ישראל בשווייץ פעלה נגד תערוכת "שוברים שתיקה" בציריך, כפי שנחשף ב-nrg, הפעם הייתה זו פעילות משותפת של משלחת ישראל לאיחוד האירופי ושל ארגונים נוספים שהביאה לכך שמול מנהל "שוברים שתיקה", יהודה שאול, יופיע נציג התארגנות "האמת שלי" וחבר בארגון ההסברה Stand With Us, מתן כצמן. כצמן וחבריו פועלים מזה כמה חודשים לחשיפת האמת מאחורי הסיפורים והטענות ש"שוברים שתיקה" מפיצה בארץ ובעולם נגד צה"ל וחייליו. בהקשר זה יש להדגיש כי חלק מתקציב "שוברים שתיקה" מגיע מהאיחוד האירופי, שבפני הפרלמנט שלו נערך הדיון.

הלוחמים מתכוונים להציג לחברי הפרלמנט האירופים את סימני השאלה הרבים על הממצאים של "שוברים שתיקה" – ובראשם היעדר עדויות ברורות עם ציוני זמן, מקום והקשר, ואנונימיות העדים. בנוסף, הם מתכוונים לספר על חוויותיהם שלהם כחיילים ישראלים, על הפקודות שקיבלו להימנע מפגיעה באוכלוסייה אזרחית ועל המחיר ששילמו על כך בחלק מן המקרים. בכוונת כצמן לומר כי "אם האירופים מעוניינים להידבר עם החברה האזרחית האמיתית בישראל עליהם לפנות לארגונים שמייצגים נאמנה את המציאות ואת הציבור הישראלי".

במכון המחקר "NGO מוניטור" אמרו ל-nrg כי הופעת "שוברים שתיקה" בפרלמנט האירופי היא דוגמה נוספת לסתירה הפנימית של הארגון, שטוען כי הוא פנה לקהל הישראלי. "הציבור הישראלי יושב במדינת ישראל ולא בפרלמנט האירופי", אמרו שם. "על חברי הפרלמנט שישמעו את טענות הארגון לשאול מדוע חברי הארגון אינם מקיימים את הדיון עם החברה האזרחית בישראל, מדוע הם משתמשים בעדויות אנונימיות שלא ניתנות לאימות ומוצאות מהקשרן, ומדוע הם נדרשים להצדיק את המימון שלהם על ידי מכסת עדויות מינימלית בשנה".

לקריאת המאמר המלא